| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İş Yaşamına Hazırlık | İBF474 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere, görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri gibi konularda yeni kazanımlar sağlama. |
| Ders İçeriği |
Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri. |
| Ders Kaynakları |
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019
Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019 Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. Kariyer Planlama ve Geliştirme, Doç. Dr. Kemal Öztemel, Pegem Akademi, 2019 Beden Dili Rehberi, Richard Webster, Olimpos Yayınevi, 2019 Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 10 | 1 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kariyer Kavramı | Ders |
| 2 | Kariyer Planlama | Ders |
| 3 | Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi | Ders |
| 4 | Bireysel Kariyer Gelişimi | Ders |
| 5 | Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama | Ders |
| 6 | İş Görüşmesi | Ders |
| 7 | Kariyer planlama süreci | Ders |
| 8 | Arasınav | Ders |
| 9 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I | Ders |
| 10 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II | Ders |
| 11 | Yaşam boyu kariyer planlaması I | Ders |
| 12 | Yaşam boyu kariyer planlaması II | Ders |
| 13 | Emeklilikte kariyer planlaması | Ders |
| 14 | Konu tekrarı ve geri bildirim | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci CV hazırlayabilir, profesyonel online iletişim ağı oluşturabillir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma |
| Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma |
| Kariyer gelişimini analiz eder; eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlar. | - | 2 | 1 | - | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci CV hazırlayabilir, profesyonel online iletişim ağı oluşturabillir. | - | 2 | 1 | - | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır | - | 2 | 1 | - | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Kariyer gelişimini analiz eder; eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. | - | 2 | 1 | - | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 2 | 1 | - | 1 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | - |