Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyoloji | SBK109 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Amaç |
Temel sosyolojik kavramları öğrenmek ve Sosyolojinin bizde ve batı´da çıkış şartlarını analiz etmek. Sosyolojik düşünme ve sosyolojik dünya ile ilgili temel kavramları öğrenip, sosyal olaylarda onların nasıl kullanılabileceğine ait bilgi sahip kılmak. Eğitim, birey, okul ve toplum ilişkilerini analiz etmek. |
Ders İçeriği |
Sosyoloji nedir?, Birey ve toplum ilişkisi, Toplum, Toplumsal davranış ve Toplumsal ilişkiler, Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi, Eğitim ve birey ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Sosyoloji (Ciltli) KIRMIZI YAYINLARI Anthony Giddens
Değişen Dünyada Sosyoloji EKİN KİTABEVİ YAYINLARI. Veysel Bozkurt. Sosyoloji & Başlangıç Okumaları SAY YAYINLARI Anthony Giddens Sosyoloji SİYASAL KİTABEVİ Kollektif Sosyoloji Nedir? ANI YAYINCILIK Joseph Fichter Sosyoloji Notları ve Konferansları İLETİŞİM YAYINLARI Cemil Meriç/Ümit Meriç Yazan Sosyoloji Notları ANI YAYINCILIK Nilgün Çelebi Bauman, Zygmunt (1999) Sosyolojik Düşünmek, Istanbul: Ayrıntı Giddens, Anthony, (2016) Sosyoloji, Kısa Fakat Eleştirel Bir Giriş, Ankara: Siyasal Kitapevi Mills, Wright (2007) Toplumbilimsel düşün, İstanbul: Der Yayınları Durdu, Z. (2014) Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, Detay Yayıncılık Sosyolojiye Giriş (Ed. M.Tuna), Detay Yayıncılık Sosyoloji (Ciltli) KIRMIZI YAYINLARI Anthony Giddens Değişen Dünyada Sosyoloji EKİN KİTABEVİ YAYINLARI. Veysel Bozkurt. Sosyoloji & Başlangıç Okumaları SAY YAYINLARI Anthony Giddens Sosyoloji SİYASAL KİTABEVİ Kollektif Sosyoloji Nedir? ANI YAYINCILIK Joseph Fichter Sosyoloji Notları ve Konferansları İLETİŞİM YAYINLARI Cemil Meriç/Ümit Meriç Yazan Sosyoloji Notları ANI YAYINCILIK Nilgün Çelebi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyolojinin tanımı ve sosyolojik bakış açısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sosyolojinin Doğuşu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Sosyolojinin Temel Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Sosyolojinin Öncüleri: İbni Haldun, Montesquieu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Sosyolojinin Öncüleri: A. Comte, E. Durkheim | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Sosyolojinin Öncüleri: K. Marx, M. Weber | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Toplumsal Değişme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | Ders |
9 | Aile ve Toplum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Toplumsal cinsiyet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Göç ve Kentleşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Toplumsal Tabakalaşma ve Yoksulluk | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Kültür ve Toplum | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Toplumsal Hareketler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyolojik düşünme, anlama ve anlamlandırmayı kazanır ve eleştirel bir bakış açısıyla ifade eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal olguları, toplumla ilgili kavramları açıklar, toplumsal kurum ve kuramları irdeler. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yerel ve küresel anlamda toplumsal kurumların (din, eğitim, siyaset, ekonomi vb.) özelliklerini ve gelişmelerini açıklar, sorunlarını analiz eder, çözüm arayışları konusunda bilgi birikimi ve yetkinlik kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet gibi toplumsal tabakalaşmanın farklı boyutları konusunda sosyolojik bir bakış açısına sahip olur, bu konuların yerel ve küresel düzlemde meydana çıkardığı olumsuzlukların sonuçlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Modern toplumsal örgütlenmenin toplum ve birey üzerindeki etkisini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Modern toplumsal örgütlenmenin toplum ve birey üzerindeki etkisini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyolojik düşünme, anlama ve anlamlandırmayı kazanır ve eleştirel bir bakış açısıyla ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sosyal olguları, toplumla ilgili kavramları açıklar, toplumsal kurum ve kuramları irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yerel ve küresel anlamda toplumsal kurumların (din, eğitim, siyaset, ekonomi vb.) özelliklerini ve gelişmelerini açıklar, sorunlarını analiz eder, çözüm arayışları konusunda bilgi birikimi ve yetkinlik kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet gibi toplumsal tabakalaşmanın farklı boyutları konusunda sosyolojik bir bakış açısına sahip olur, bu konuların yerel ve küresel düzlemde meydana çıkardığı olumsuzlukların sonuçlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modern toplumsal örgütlenmenin toplum ve birey üzerindeki etkisini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modern toplumsal örgütlenmenin toplum ve birey üzerindeki etkisini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |