EN
  • Anasayfa
  • İSL211 İstatistik (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İSL211 - İstatistik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İstatistik İSL211 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Günlük hayatta ve iş ortamında karşılaşılabilecek değişik özelliklere sahip çok sayıda veriyi birbirlerinden ayrıştırabilen, onları özet bilgiler haline dönüştürebilen ve anlamlarını yorumlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Verilerin toplanması, seriler haline getirilmesi, değişkenliklerinin belirlenmesi, olasılık dağılımları.

Ders Kaynakları Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012.
Necmi Gürsakal, Çıkarımsal İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2013.
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İstatistiğin ve istatistikle ilgili temel kavramların tanımı Ders Problem Çözme
2 Verileri elde etme yöntemleri Ders Problem Çözme
3 Ölçme ve ölçek türleri Ders Problem Çözme
4 Veri ve değişken türleri Ders Problem Çözme
5 Verilerin tablo ve grafiklerle gösterimi Ders Problem Çözme
6 İstatistik seriler ve hassas ortalamalar Ders Problem Çözme
7 İstatistik seriler ve hassas olmayan ortalamalar Ders Problem Çözme
8 Değişkenlik ölçüleri: Ortalama sapma, standart sapma ve varyans Ders Problem Çözme
9 Değişkenlik ölçüleri: Momentler, eğiklik ve basıklık Ders Problem Çözme
10 Endeksler Ders Problem Çözme
11 Sayma teknikleri ve olasılığa giriş Ders Problem Çözme
12 Olasılık dağılımları Ders Problem Çözme
13 Standart tesadüfi değişken ve normal dağılım Ders Problem Çözme
14 Standart normal dağılım tablosu yardımıyla olasılık hesapları Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. 2 5 5 4 1 1 - 2 5 - 2 - 5
Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. 2 5 5 4 1 1 - 2 5 - 2 - 5
Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. 2 5 5 4 1 1 - 2 5 - 2 - 5
Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. 2 5 5 4 2 1 - 2 5 - 2 - 5
Ortalama Değer 2 5 5 4 1,25 1 - 2 5 - 2 - 5