| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yenilik Ekonomisi | IKT487 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | örgün öüretim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin yeniliğin ekonomiye katkısını anlayıp analiz edebilmeleri için teknoloji, araştırma geliştirme ve yenilik kavramlarına mikro ve makro açılardan yaklaşmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders; Yenilik iktisadına giriş,Bilim teknoloji yenilik,Yeniliğe tarihsel bir bakış,Yeniliğin mikro iktisadı,Ulusal yenilik sistemleri,Teknoloji ve iktisadi büyüme(dışsal),Teknoloji ve iktisadi büyüme(dışsal),Teknoloji ve iktisadi büyüme(içsel),Enformasyon toplumu ve istihdam,Teknoloji ve yenilik için devlet politikaları,Yenilik ve uluslararası ticaret,Teknoloji ve mikro verimlilik artışı,Teknoloji ve makro verimlilik artışı,Teknoloji ve çevre sorunları; konularını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Yenilik Ekonomisi - Kitap - Şiir Erkök Yılmaz. Efil Yayınevi
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | Yenilik Ekonomisine Giriş | Ders |
| 3 | Ekonomi Literatüründe Teknoloji ve Teknolojik Gelişmeler | Ders |
| 4 | Teknolojik Gelişme ve Ekonomik Büyüme | Ders |
| 5 | Kalkınma ve Teknolojik Gelişme | Ders |
| 6 | Teknolojik Gelişme ve Ulıuslararası Ticaret | Ders |
| 8 | Vize Sınavı | Ders |
| 9 | Yeniliklerin Ticarileşmesi | Ders |
| 10 | Yenilikler ve Ölçek Ekonomileri | Ders |
| 11 | Yeniliklerin Yaygınlaşması | Ders |
| 12 | Teknolojinin Transferi | Ders |
| 13 | Yenilik Sistemleri | Ders |
| 14 | Türkiye'de Yenilik Politikası ve Yenilik Sistemi | Ders |
| 15 | Final Sınavı Haftası | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yenilik iktisadı ile ilgili genel kavramları tanımlar ve yorumlar | Sunum / Seminer Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bilim, teknoloji ve yenilik olgularının birbirleri olan ilişkilerini ana hatlarıyla açıklar | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sanayi devrimi yıllarından başlayarak yenilik iktisadının tarihsel gelişimini analiz eder. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yeniliğin mikro iktisadı hakkındaki teorileri test ederek toplam faktör verimliliği hakkındaki teorileri ana hatlarıyla açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İktisadi Gelişimde Yeniliğin Önemi ve Yenilikçiliğin Uluslararası Etkilerinin Yaygınlaşmasının Değerlendirilmesi | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yenilik iktisadı ile ilgili genel kavramları tanımlar ve yorumlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | - | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | - | ;
| Bilim, teknoloji ve yenilik olgularının birbirleri olan ilişkilerini ana hatlarıyla açıklar | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | - | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
| Sanayi devrimi yıllarından başlayarak yenilik iktisadının tarihsel gelişimini analiz eder. | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | - | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
| Yeniliğin mikro iktisadı hakkındaki teorileri test ederek toplam faktör verimliliği hakkındaki teorileri ana hatlarıyla açıklar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | ;
| İktisadi Gelişimde Yeniliğin Önemi ve Yenilikçiliğin Uluslararası Etkilerinin Yaygınlaşmasının Değerlendirilmesi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 2,6 | 3 | 3,4 | 3,4 | 3,2 | 2,4 | - | 2,2 | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 2,8 | - |