Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Yazışmalar | BÜR106 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. İlknur KIRAN MORKOÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Alan ile ilgili yazışma türlerinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
İletişim ve iletişimin türleri, Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları, Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller, Resmi yazı türleri ve örnekleri, Özel yazı türleri ve örnekleri, İş yazıları türleri ve örnekleri, Resmi kurumlarında yazışma ve önemi, Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma ve önemi |
Ders Kaynakları |
Keskin, Nuray. (2014). Mesleki Yazışmalar. Ekin Basım Yayın.
Bahar, Emel. (2016). Mesleki Yazışmalar. Detay Yayıncılık. Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2006 - 2007 2008 - 2009 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve iletişimin türleri | |
2 | Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları | |
3 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller I | Ders |
4 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller II | Ders |
5 | Resmi yazı türleri | Ders |
6 | Resmi yazı örnekleri | Ders |
7 | Özel yazı türleri | Ders |
8 | Özel yazı örnekleri | Ders |
9 | İş yazıları türleri | Ders |
10 | İş yazıları örekleri | Ders |
11 | Kamu kurum ve kuruluşlarında yazışma ve önemi | Ders |
12 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma ve önemi | Ders |
13 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma uygulamaları I | Ders |
14 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma uygulamaları II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim ve yazılı iletişimin önemini kavramak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yazılı iletişim türlerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki yazışma kurallarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve yazılı iletişimin önemini kavramak | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı iletişim türlerini öğrenmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki yazışma kurallarını öğrenmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |