| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Örnek Olay Analizi | BÜR216 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Örnek olaylar üzerinden; gözlem, sorunları saptama, analiz yeteneğinin gelişimi ve sorunların çözümü amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Çeşitli örnek olaylar. |
| Ders Kaynakları |
Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Nuran Öztürk Başpınar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Örnek olay ve çözümleme metodları | Tartışmalı Ders |
| 2 | İletişim üzerine örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 3 | Görev bilinciyle ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Yönetici davranışlarıyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 5 | Çalışan tutumuyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 6 | İnsan ilişkileri üzerine örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 7 | Stres kaynaklı sorunlar üzerine örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Ekip çalışmasıyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 10 | Planlama hatalarıyla ilgili örnek olaylar | |
| 11 | Koordinasyon hatalarıyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Müşteri ilişkileriyle ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 13 | İş dünyasındaki bazı başarı hikayeleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | İş güvenliği ile ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gözlem ve analiz yeteneğini geliştirme | |||
| Sorun çözebilme | |||
| Alternatif fikirler geliştirebilme | |||
| Benzetim sanatını etkin bir biçimde kullanma | |||
| Sorunları saptama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gözlem ve analiz yeteneğini geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alternatif fikirler geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Benzetim sanatını etkin bir biçimde kullanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorunları saptama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |