Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz ve Stres Yönetimi | BÜR204 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes Şamil MUMCU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yıldız KOL |
Amaç |
İşletmelerde kriz ve stres ortamında öğrenciye nasıl davranacağı konusunda bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
İş yaşamında karşılaşılan kriz ve stres kavramlarının öğretilmesi. |
Ders Kaynakları |
1.Altunbaş, E. (2014), Stres Yönetimi, Alfa Basın Yayın Dağıtım, Bursa.
2. Baltaş, A. , Batlaş, Z. (1999), Stres ve Başa Çıkma Yolları, Remzi Kitabevi, İstanbul. 3.Vergiliel-Tüz, M (2014), Kriz Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kriz tanımları, krizin nedenleri | |
2 | Kriz türleri, krizin özellikleri, krizin şiddeti | |
3 | Krize çeşitli açılardan bakış, kriz süreci, krize hazırlıklı olma düzeyi | |
4 | Kriz öncesi yönetim | |
5 | Kriz anı yönetim | |
6 | Kriz sonrası yönetim | |
7 | Kriz hakkında genel tartışmalar ve örnekler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Stresin tanımı, süreci | |
10 | Stresin kaynakları | |
11 | Stresin belirtileri | |
12 | Stres ve performans ilişkisi, strese yatkın olanlar, meslekler açısından stres | |
13 | Stresle başa çıkma yolları | |
14 | Stres ve iş stresinin tanımlanması, stresin örgütsel boyutu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
4.Stres ve iş stresiyle başa çıkma yollarını uygulayabilir. | |||
3.Kriz öncesi yönetim sürecinde yapılması gerekenleri uygulayabilir. | |||
2.Krizin özelliklerini örnekler üzerinden açıklar. | |||
1.Krizi ve nedenlerini tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4.Stres ve iş stresiyle başa çıkma yollarını uygulayabilir. | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3.Kriz öncesi yönetim sürecinde yapılması gerekenleri uygulayabilir. | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2.Krizin özelliklerini örnekler üzerinden açıklar. | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
1.Krizi ve nedenlerini tanımlar. | 5 | 4 | 1 | 4 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |