Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klavye Teknikleri I | BÜR101 | 1 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders her hafta 1 saat teorik, 4 saat uygulama şeklinde yapılır. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Cem MORKOÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Cem MORKOÇ |
Amaç |
On parmak klavye tekniğini kullanmak |
Ders İçeriği |
F klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
Ders Kaynakları |
E-ders Notları , Hız Testi Uygulama Metinleri
Atıgan, F. (2013). '10 Parmak F Klavye Öğrenimi'. Nobel Yayınevi. Keskin, N. (2013). 'Klavye Teknikleri'. Ekin Yayınevi. Klavye ders notları, 10 parmak sürüm 1.1, Logo Yazılım Tarhan Öztoprak, M. (2007). 'Klavye Teknikleri'. Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yazı yazmaya hazırlık için Bilgisayar Kavramı | |
2 | Klavye Kavramı:Q ve F klavye farkı, F klavyenin üstünlükleri | |
3 | Bilgisayarda yazım için Microsoft Word programı | |
4 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
9 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
9 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
11 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | |
12 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Hız çalışmaları | |
13 | Hız çalışmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 |