Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansman ve Finansman Yatırım Araçları | BÜR211 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Rahmi AKBAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Necip ALPTEKİN |
Amaç |
Finansal sistemi oluşturan, finansal piyasalar; finansal kurumlar, finansal araçlar hakkında bilgi vermek bu dersin temel amacıdır. |
Ders İçeriği |
Derste piyasa tanımı, finansal piyasaların yapısı, piyasaların sınıflandırılması, finansal piyasaların ekonomideki yeri, finansal aracılar, para piyasası araçları ve sermaye piyasası araçları hakkında bilgi verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar Ed. Prof. Dr. Nurhan AYDIN: Sermaye Piyasası ve Finans Kurumları, Ed. Süleyman YÜKÇÜ: Finansal Yönetim
N. Aydın, M. Başar, M. Coşkun “Finansal Yönetim” Detay Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2005 - 2006 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansın tanımı,mahiyeti ve işletmelerde finans fonksiyonu | Ders |
2 | Paranın zaman değeri | Ders |
3 | Finansal kaynaklar | Ders |
4 | Başabaş ve kaldıraç analizi | Ders |
5 | İşletme sermayesi yönetimi | Ders |
6 | Alacak ve nakit yönetimi | Ders |
7 | Stok Yönetimi | Ders |
8 | Finansal analiz | Ders |
9 | Kısa ve uzun vadeli finansal planlama | Ders |
10 | Sermaye bütçelemesi | Ders |
11 | Sermaye maliyeti ve optimum sermaye yapısı | Ders |
12 | Sermaye Piyasası | Ders |
13 | İşletmelerde Özel Finansal Sorunlar | Ders |
14 | Uygulamalı Örnekler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmenin fon kaynaklarının ne olduğunu ve hangi yollarla sağlandığını kavrar. | |||
İşletme sermayesi (çalışma sermayesi)?nin ne olduğunu, önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | |||
Sağlanan fon ve finansmanın en verimli şekilde nerelerde kullanıldığını kavrar. | |||
Finansal Yönetimin işletme fonksiyonları içindeki kilit rolünü ve önemini kavrar, finansmanla ilgili temel kavramları bilir. | |||
Bir işletmenin finansman ve sermaye yapısının ne olduğunu bilir. Bilançoyu finansal açıdan işletmenin kaynak-kullanım durumunu gösteren bir araç olarak okuyabilir ve değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmenin fon kaynaklarının ne olduğunu ve hangi yollarla sağlandığını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletme sermayesi (çalışma sermayesi)?nin ne olduğunu, önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlanan fon ve finansmanın en verimli şekilde nerelerde kullanıldığını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal Yönetimin işletme fonksiyonları içindeki kilit rolünü ve önemini kavrar, finansmanla ilgili temel kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmenin finansman ve sermaye yapısının ne olduğunu bilir. Bilançoyu finansal açıdan işletmenin kaynak-kullanım durumunu gösteren bir araç olarak okuyabilir ve değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |