Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri | BÜR202 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze; yazılı ve görsel sunum, anlatım ve tartışma. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Cemile EVKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere ülkemizde faaliyette bulunan çok sayıdaki özel- kamu kurum ve kuruluşlarının yapısı, organları ve işleyişleri hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Ülkemizde faaliyette bulunan kamu ve özel kurum ve kuruluşlarının yapısı ve işleyişi hakkında bilgiler verilir. |
Ders Kaynakları |
Ed. Tarık Söylemez/ Rahmi AKBAŞ, Kamu ve Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri, Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2009
Kadir BAYRAKTAR, Mehmet ALTINÖZ, (2013), Kamu ve Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri, Nobel Yayınevi, Ankara. Hüseyin YILDIRIM (2012), Kamu ve Özel Kesim Yapısı, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2006 - 2007 2008 - 2009 2005 - 2006 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Kesimi-Özel Kesim: Temel Kavramlar ve İlişkiler | |
2 | Kamu ve Özel İşletmeler ve Hukuksal Yapısı | |
3 | Anayasa ve Temel Organlar | |
4 | Kamu Yönetiminin Örgütsel Yapısı: Merkezi İdare ve Taşra Örgütü | |
5 | Yerinden Yönetim: Mahalli İdareler | |
6 | Cumhurbaşkanlığı ,Cumhurbaşkanlığına Karşı Sorumlu ve Cumhurbaşkanlığına Bağlı Kurum ve Kuruluşlar | |
7 | Bakanlıklar | |
8 | Bakanlıklara Bağlı ve İlgili Kuruluşlar | |
9 | Bağımsız Düzenleyici Üst Kurum ve Kuruluşlar | |
10 | Kamu ve Özel Kuruluşlar Tarafından Birlikte Yönetilen Kurumlar ile Siyasi Parti Kuruluşları | |
11 | Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları | |
12 | Özerk, Tarafsız Kurum ve Kuruluşlar | |
13 | Sendikalar, Yabancı Temsilcilikler ve Hizmet Birlikleri,Vakıflar ve Kamuya Yararlı Dernekler,Diğer Kurum ve Kuruluşlar ile Sanayi ve Ticari Özel İşletmeler | |
14 | Kamunun ve Özel Kesimin Etkin Yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anayasa ve Temel Organlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Merkezi Yönetim, Taşra Kuruluşları ve Yerel Yönetimler hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Kamu ve özel kurum ve kuruluşların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anayasa ve Temel Organlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Merkezi Yönetim, Taşra Kuruluşları ve Yerel Yönetimler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu ve özel kurum ve kuruluşların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |