Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stres Yönetimi | MOS218 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin öğrenme sorunlarını gidermek için stresle başetme yöntemlerini öğretmek, İnsan hayatında stresin yeri ve öneminden başlayarak, iş hayatında stres kaynakları ve stresle başa çıkma yolları konularında teorik temelin kazanılmasını sağlamak ve bununla birlikte, öğrencilerin aktif katılım göstereceği örnek uygulamalara ilişkin tartışmalara ve yeni araştırmalara yer vermek |
Ders İçeriği |
Stresin tanımları, türleri, bedensel ve davranışsal sonuçları, stres-kişilik ilişkisi, stres-iş yaşam kalitesi ilişkisi, stresle başa çıkmada bedensel, zihinsel ve davranışçı yaklaşımlar, zaman yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Ders Kaynakları |
Baltaş, A. ve Baltaş Z. (1999). Stres ve Başa Çıkma Yolları. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Tutar, H. (2011). Kriz ve Stres Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stresin Tanımları ve İlişkili Olduğu Kavramlar | |
2 | Stres ve Psikolojik Özelliklerle İlişkisi | |
3 | Stres Türleri | |
4 | Stresin Bedensel, Psikolojik ve Davranışsal Sonuçları | |
5 | İş Stresi ve Kaynakları | |
6 | Stresinin örgütsel sonuçları | Tartışmalı Ders |
7 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stresle Başa Çıkma Yolları; Bedensel ve Zihinsel Teknikler | |
10 | Stresle Başa Çıkma Yolları; Davranışçı Yaklaşım ve Teknikler | |
11 | Zaman Yönetimi | Tartışmalı Ders |
12 | İş Yaşamı Kalitesi ve Stresle İlişkisi | Tartışmalı Ders |
13 | İş Kazaları ve Stresle İlişkisi | |
14 | İşletmelerde Çalışanların Stres Düzeyinin Ölçülmesi ve Stres Yönetimine İlişkin Uygulamalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler stres sorununu kavrayıp, tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabiirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler işletmelerde stres sorununu algılayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler stres sorununu kavrayıp, tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabiirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler işletmelerde stres sorununu algılayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |