Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplam Kalite Yönetimi | BÜR223 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Cemile EVKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplam Kalite bilincine sahip, Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri , uygulama adımlarını bilen ve bunu işletme süreçlerine uygulayabilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemi standartları hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir |
Ders İçeriği |
Kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Standart ve Standardizasyon, Kalite Yönetimi Sistemleri, ISO 9000, ISO 14000, OHSAS 18000 Standartları, EFQM Mükemmellik Modeli |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Hasan Şimşek, Toplam Kalite Yönetimi-Kurma, İlkeler, Uygulamalar,, Seçkin Yayıncılık, 2007
Özkan, Yılmaz (2006) Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya Kitapevi, Sakarya KINGIR, Said; Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, 2006 EFİL, İsmail; Toplam Kalite Yönetimi, Dora Yayınevi, 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri | |
2 | Japon İşletme Yönetimi, Japon kalite Kontrol Sisteminin özellikleri | |
3 | Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | |
4 | Kalite Maliyetleri, Kalite maliyetlerinin sınıflandırması, kalite maliyet türleri | |
5 | Kalite Çemberleri | |
6 | Sorun çözme teknikleri | |
7 | Kalite Eğitimi | |
8 | Kalite Sisteminin kurulması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kalite sisteminde bilgi teknolojileri | |
11 | Standardizasyon ve Kalite | |
12 | ISO 9001 Kalite Güvence sistemleri | |
13 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
14 | Diğer Sistem Belgeleri, ISO 14001, ISO 220000 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite Sistem Belgelerini Kavrama | |||
Kalite Kavramını kavrama | |||
Toplam Kalite Yönetimini Kavrama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite Sistem Belgelerini Kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite Kavramını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Kalite Yönetimini Kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |