Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim Organizasyon | BÜR226 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes Şamil MUMCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Koçel, Tamer (2003), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Organizasyonun İşletmecilik İçindeki Yeri ve Önemi | |
2 | Yönetim, yönetici ve örgüt kavramları | |
3 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Klasik Yönetim Düşüncesi | |
4 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Neo-klasik (Beşeri İlişkiler) Yönetim Düşüncesi | |
5 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Modern Yönetim Düşüncesi | |
6 | Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi | |
7 | Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme | |
8 | Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme | |
9 | Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme | |
10 | Yönetim Fonksiyonları: Denetleme | |
11 | Önderlik, Motivasyon, Güdüleme | |
12 | İletişim, Karar verme | |
13 | Hedeflere Göre Yönetim | |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilme | |||
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilme | |||
Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme | |||
Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirebilme ve sorgulayabilme | |||
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetsel süreçleri kavrayabilme ve irdeleyebilme | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 |
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilme | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 |
Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirebilme ve sorgulayabilme | 5 | 5 | 1 | 4 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilme | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 |