| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Örgütsel Davranış | BÜR120 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes Şamil MUMCU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Emre ORUÇ |
| Amaç |
Örgütsel davranış hakkında temel kavramları tanımlamak ve örgüt içinde çalışan bireylerin davranışlarını anlama, yorumlama, analiz etme. |
| Ders İçeriği |
Tutum, davranış, kişilik, güç, otorite, yönetim, liderlik, çatışma, stres, motivasyon |
| Ders Kaynakları |
Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Aydın Yılmazer, Cemal Eroğlu, Detay Yayıncılık
Örgütsel Davranış, Hasan Tutar, Detay Yayıncılık, 2016 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,35 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | örgütsel davranışa giriş ve temel kavramlar | |
| 2 | Motivasyon Teorileri | |
| 3 | İş ve yaşam tatmini | |
| 4 | Liderlik ve liderlik teorileri | |
| 5 | Örgütsel çatışma ve yönetimi | |
| 6 | Örgütsel değişim ve stres yönetimi | |
| 7 | Vize | |
| 8 | Örgütsel güç ve Politika | |
| 9 | Örgüt iklimi ve kültürü | |
| 10 | Örgütsel iletişim | |
| 11 | Örgütsel gruplar ve takımlar | |
| 12 | Mobbing ve örgütsel dışlanma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Örgütsel davranışların verimliliğe etkilerini anlayabilme | |||
| Davranışları belirleyen temel faktörleri belirleyebilmek | |||
| Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunlara çözüm önerebilme | |||
| Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilme | |||
| Örgütsel davranış çerçevesini kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel davranışların verimliliğe etkilerini anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Davranışları belirleyen temel faktörleri belirleyebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunlara çözüm önerebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çeşitli kurumlara özgü davranış biçimlerini değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Örgütsel davranış çerçevesini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |