Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Ticaret | BÜR130 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Rahmi AKBAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin mesleklerini icra ederken faaliyet gösterecekleri alanlarda internet ve e-ticareti anlamaları ve bu teknolojileri kullanabilmeleri. |
Ders İçeriği |
Elektronik ticaretle ilgili kavramlar, elektronik iş, elektronik ticaret, elektronik pazarlama ve genel olarak internetin ticari kullanımı. |
Ders Kaynakları |
E-Ticaret - Mağaza Uygulama-Metin Akbulut
Elektronik Ticaret-Şükrü Dokur , Gazanfer Erbaşlar ELEKTRONİK TİCARET VE PAZARLAMA Elektronik Ticaret-Gonca Telli Yamamoto Elektronik Ticaret ve Pazarlama Zeynep İyiler E-Ticaret - Mağaza Uygulama-Metin Akbulut Elektronik Ticaret-Şükrü Dokur , Gazanfer Erbaşlar ELEKTRONİK TİCARET VE PAZARLAMA Elektronik Ticaret-Gonca Telli Yamamoto Elektronik Ticaret ve Pazarlama Zeynep İyiler E-Ticaret - Mağaza Uygulama-Metin Akbulut Elektronik Ticaret-Şükrü Dokur , Gazanfer Erbaşlar ELEKTRONİK TİCARET VE PAZARLAMA Elektronik Ticaret-Gonca Telli Yamamoto Elektronik Ticaret ve Pazarlama Zeynep İyiler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İNTERNET, BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ, KULLANICILAR, UYGULAMALAR | Tartışmalı Ders |
2 | DÜNYADA İNTERNET | Tartışmalı Ders |
3 | İŞLETMELERDE E-İŞ | Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
4 | PAZARLAMA VE İNTERNET | |
5 | STRATEJİ TASARIMI, DOĞRULANMASI, PAZAR, MÜŞTERİ, RAKİP ANALİZİNDE İNTERNETİN KULLANILMASI | |
6 | E-MAİLLE MÜŞTERİ BULMA, SİTEYE ZİYARETÇİ ÇEKME | |
7 | ETKİLİ WEB SİTESİ OLUŞTURMA-I | |
8 | ETKİLİ WEB SİTESİ OLUŞTURMA-II | |
9 | E-TİCARET-I | |
10 | E-TİCARET-II | |
11 | E-TİCARET-III | |
12 | ARAMA MOTORU PAZARLAMASI | |
13 | ELEKTRONİK PAZARYERLERİ | |
14 | ELEKTRONİK PAZARYERLERİ-II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
E-ticareti etkili bir biçimde kullanabilmek. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
E-ticaret bilgilerini iş yaşamında uygulayabilmek. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
e-ticareti tanımak ve öğrenmek. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
İnterneti tanımak ve öğrenmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnternette pazarlama ve satış yöntemlerini öğrenmek. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
E-ticareti etkili bir biçimde kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
E-ticaret bilgilerini iş yaşamında uygulayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
e-ticareti tanımak ve öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnterneti tanımak ve öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnternette pazarlama ve satış yöntemlerini öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |