Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik Tesisat Planları | ELE225 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösteri, Alan Gezisi, Rapor Hazırlama, Proje Çizimi, Soru-Yanıt, Grup Çalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Figen YAMIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencinin Elektrik tesisat proje çalışmaları, planlama, keşif yapma, sözleşme ve şartname hazırlama yeterlikleri kazanması amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler Elektrik iç tesisat projelerindeki hesaplamaları yapar, çizer, projeyi yorumlar, okur, anlar. |
Ders Kaynakları |
Elektrik Tesisat Projesi Meslek Resmi
Konuyla ilgili videolar Çeşitli Mimari Planlar Çeşitli Elektrik Projeleri Elektrik Tesisat Projesi Meslek Resmi Konuyla ilgili videolar Çeşitli Mimari Planlar Çeşitli Elektrik Projeleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 13 | 65 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrik tesisat projelerini okur anlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektrik tesisat projelerinin çizimini gerçekleştirir | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elektrik tesisat projelerindeki matematiksel hesaplamaları yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İç Tesisler Yönetmeliğini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Gösterim Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik tesisat projelerini okur anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik tesisat projelerinin çizimini gerçekleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik tesisat projelerindeki matematiksel hesaplamaları yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç Tesisler Yönetmeliğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |