EN
  • Anasayfa
  • ELO202 Elektrik Bakım Arıza (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ELO202 - Elektrik Bakım Arıza
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektrik Bakım Arıza ELO202 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER
Ders Veren
Amaç

Elektrik-Elektronik sistemlerde arıza uyarı sistemlerini tanımak ve gerekli bakım onarım işlerini yapabilmek.

Ders İçeriği

Bakım arıza ile ilgili temel kavramlar ve kullanılan ölçü aletleri. Arıza bulmada güvenli çalışma yöntemleri.Arıza bulma ve gidermede kullanılan akış diyagramları.

Ders Kaynakları 2. Mustafa Bayram, “Elektrik Tesislerinde Topraklama”, Birsen Yayınevi (2000)
1. M. Engin Yücel, “Endüstriyel Tesislerde Elektrik Kuvvet ve Kontrol Sistemleri”, Altıncıoğlu Matbaası, (1997)
3. Ali Yücel Uyarel, “Arıza Bulma Teknikleri”, MEB Yayınları (1995)
Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bakım işlemleri.
2 Bakım İşlemleri. Ders
3 Bakım İşlemleri
2 Bakım İşlemleri. Ders
5 Arıza bulma.
5 Arıza bulma.
5 Arıza bulma.
8 Arasınav
9 Arıza bulma Ders
9 Arıza bulma Ders
12 Onarım ve servis. Ders
12 Onarım ve servis. Ders
12 Onarım ve servis. Ders
12 Onarım ve servis. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bakım faaliyetlerinin yürütülmesinin üretim ve işletme açısından önemini ifade edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Elektrik-Elektronik devre elemanları(komponentler),makine,tesis ve sistemlerde belirlenmiş arızaların giderilmesinde yapılan işlemleri açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bir makine veya sistemde mümkün olan en kısa sürede arızanın bulunmasını ve henüz arıza oluşmadan önlenmesinin yöntemlerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bakım faaliyetlerinin yürütülmesinin üretim ve işletme açısından önemini ifade edebilir. - - - - - - - - - - - -
Elektrik-Elektronik devre elemanları(komponentler),makine,tesis ve sistemlerde belirlenmiş arızaların giderilmesinde yapılan işlemleri açıklayabilir. - - - - - - - - - - - -
Bir makine veya sistemde mümkün olan en kısa sürede arızanın bulunmasını ve henüz arıza oluşmadan önlenmesinin yöntemlerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - -