| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Analog Elektronik | ELO104 | 1 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Oğuzhan ÖNAL |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER |
| Amaç |
Yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerinin öğretilmesini; Yarıiletken devre elemanlarla yapılmış devrelerin temel hesaplarını yapabilme becerisinin kazandırılmasını amaçlar. |
| Ders İçeriği |
İletken, yalıtkan ve yarıiletkenler, Diyotlar, BJT Transistörler, Transistörlü devre uygulamalarını kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Electronic Devices - Floyd
Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi -Robert Boylestad |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2006 - 2007 2008 - 2009 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2002 - 2003 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 6 | 18 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 8 | 24 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 3 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Atomun yapısı, N ve P yapıları | |
| 2 | N ve P Maddeleri ile Yapılan Elemanlar | |
| 3 | Diyot Çeşitleri ve Karakteristik Eğrileri | |
| 4 | Diyotların Doğru ve Ters Polarması | |
| 5 | Diyotların seri ve paralel bağlanması ve bu devrelerle ilgili problem çözümleri | |
| 6 | Doğrultmaç Çeşitleri | |
| 8 | Kenetleyici ve Kırpıcı Devreler | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Kenetleyici ve Kırpıcı Devreler | |
| 8 | Ara Sınav+Kenetleyici ve Kırpıcı Devreler | |
| 9 | Özel Diyotlar | |
| 10 | Transistörlerde Beyz Polarma | |
| 11 | Transistörlerde Emiter Polarma | |
| 12 | Transistörlerde Gerilim Bölücü Polarma | |
| 13 | Transistörlerde Kollektör Geri Besleme Polarma | |
| 14 | JFET ve MOSFET’lere giriş |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yarıiletken elemanlarla devre tasarlar, | |||
| Yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerini ve sembollerini hatırlar, | |||
| BJT Polarma tiplerinin avantaj ve dezavantajlarını listeler | |||
| Yarıiletken elemanlarla kurulan devreleri çalıştırır, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yarıiletken elemanlarla devre tasarlar, | 1 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Yarıiletken devre elemanlarının çalışma prensiplerini ve sembollerini hatırlar, | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| BJT Polarma tiplerinin avantaj ve dezavantajlarını listeler | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ;
| Yarıiletken elemanlarla kurulan devreleri çalıştırır, | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2,75 | 3 | 4,75 | 2,5 | 2 | 5 | 3,75 | 1 | 1 | 1 | 4,25 | 1 |