Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tahribatsız Muayene | MAK249 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Faruk URAL |
Amaç |
Malzemelerde Tahribatsız Yöntemlerle hata bulunması karekterizasyon ve boyut ölçmelerinin öğretilmesi hatalarının KABUL-RED kriterleri ile tahribatsız muayene standartları konularında eğitim vermektir. |
Ders İçeriği |
Tahribatsız muayenin önemi, ultrasonik muayeneler, x ışını ve Nötron Radyografisi, radyoskopi, magnetik parçacıklarla muayene, elektromagnetik muayeneler, girdap akımları muayenesi, penatrasyon muayenesi, boroskopi, hataların kabul-red kriterleri, muayene standartları |
Ders Kaynakları |
ASM Hondbook, Volume 17, Non-destructive Evolation and Quality Control, 1997
Konu ile ilgili Standartlar ASTM 94, ASTME 1065,ASTME 586, ASTME 1032,ASTME 747,ASTME 709, ASTME 125, ASTME165,AWSD.11,AWSD1,5,API 1104 Prof.Dr.Ahmet TOPUZ “Tahribatsız Muayeneler”YTÜ Yayınları 1993 Anık S., Anık S. E., “Malzeme Bilgisi ve Muayenesi” Çeviri, kod no y: 0029, Birsen Yayınevi, İstanbul, Türkiye. 2.Topuz A., Tahribatsız muayeneler, Yıldız Üniversitesi yayını, İstanbul, 1993. [2] Savaşkan T., 2007, Malzeme Bilgisi ve Muayenesi, Celepler Matbaacılık, Trabzon, ISBN 978-9944- 0068-0-4 1.The American Society for Nondestructive Testing (www.ndt.net), Kaynaklar 2. A. Topuz, Tahribatsız Muayeneler, Istanbul 1993 Ders notları, internet |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tahribatsız muayeneler | |
2 | Ultrasonik Muayeneler | |
2 | Ultrasonik Muayeneler | |
2 | Ultrasonik Muayeneler | |
5 | Radyografi | |
5 | Radyografi | |
5 | Radyografi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Floroskobi+ Nötrön Radyografisi | |
10 | Magnetik Parçacık Muayenesi | |
11 | Girdap Akımları | |
12 | penatrasyon muayeneleri | |
13 | Elektro Magnetik Muayeneler | |
14 | Boroskopik muayeneler, |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kabul ve ret kriterleri ile tahribatsız test teknikleri ve uygulamalarını öğrenir. | |||
Metalürji ve Malzeme Mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiye sahip olur. | |||
Öğrenciler tahribatsız test ekipmanlarını kullanabilir. | |||
Tahribatsız muayene uygulaması yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir. | |||
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin nasıl kullanılacağını ve kullanılma amaçlarını öğrenmek. | |||
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin uygulama alanlarını bilmek ve sınıflandırabilmek. | |||
Tahribatsız muayene yöntemlerinin avantajlarının ve dezavantajlarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kabul ve ret kriterleri ile tahribatsız test teknikleri ve uygulamalarını öğrenir. | 1 | 2 | 2 | - | - | - | - | 2 | - | 1 | - | 1 | ;
Metalürji ve Malzeme Mühendislerinin iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiye sahip olur. | 2 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - | ;
Öğrenciler tahribatsız test ekipmanlarını kullanabilir. | 2 | 2 | 4 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | ;
Tahribatsız muayene uygulaması yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir. | 2 | 2 | 1 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin nasıl kullanılacağını ve kullanılma amaçlarını öğrenmek. | 1 | 1 | 4 | - | - | - | - | 3 | - | 1 | - | - | ;
Tahribatsız malzeme muayene yöntemlerinin uygulama alanlarını bilmek ve sınıflandırabilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 2 | - | 2 | - | 2 | ;
Tahribatsız muayene yöntemlerinin avantajlarının ve dezavantajlarını bilir. | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | ;
Ortalama Değer | 1,43 | 1,43 | 1,86 | 0,14 | - | - | - | 1,71 | - | 0,71 | 0,14 | 0,71 |