EN
  • Anasayfa
  • MAK247 İmal Usülleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK247 - İmal Usülleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İmal Usülleri MAK247 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR
Amaç

Döküm, birleştirmeler, kaynak, talaşlı imalat ve plastik şekil verme konusunda temel bilgilerin verildikten sonra hangi imal usulünün ne zaman seçilip kullanılabileceği konusunda öğrencileri örnekler ve çeşitli uygulamalarla bilgilendirilmesidir.

Ders İçeriği

İmalat nedir, ihtiyaç, tasarım ve imalat ilişkisi, Temel imalat yöntemleri; döküm, döküm yöntemleri, birleştirme yöntemleri: sökülebilir birleştirmeler, sökülemez birleştirmeler, kaynak, kaynak çeşitleri: oksi-gaz kaynağı, ark kaynağı, MIG/MAG kaynağı, TIG/WIG kaynağı, Plastik Şekil Verme, talaşlı imalat yöntemleri, üretim yöntemlerinin karşılaştırılması ve üretim yönteminin seçimi.

Ders Kaynakları Ders notları, http://web.bilecik.edu.tr/bulent-turan
Ahmet ARAL, İmal Usulleri Ders Notları
İmal Usulleri, Selahaddin Anık, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 6 12
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve temel kavramlar
2 İhtiyaç, Tasarım ve İmalat İlişkisi. Örnek ürünler
3 Döküm yönteminin ilkeleri ve kum kalıba döküm
4 Metal kalıba, basınçlı, hassas vb döküm yöntemleri, Döküm hataları ve kalıplama uygulaması
5 Birleştirmeler ve çeşitleri, birleştirme elemanları, vidaların sınıflandılması
6 Kaynak yönteminin ilkeleri ve yöntemleri
7 Oksi-Asetilen gaz kaynağı, Elektrik ark kaynağı ve uygulaması
8 Ara sınav
9 MIG/MAG ve TIG/WIG kaynağı ve diğer kaynak çeşitleri
10 Talaşlı imalat, kesme hızı ve devir sayısı ve hesaplamaları
13 Delme, Tornalama, Frezeleme ve Taşlama, ve uygulamaları
13 Delme, Tornalama, Frezeleme ve Taşlama, ve uygulamaları
13 Delme, Tornalama, Frezeleme ve Taşlama, ve uygulamaları
14 Plastik Şekil Verme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İmalat, imal usulleri ve sınıflandırlamarı hakkında tanımlar yapar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Döküm ve çeşitleri hakkında bilgi verir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İhtiyaç, tasarım ve imalat ilişkisini açıklar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Talaşlı imalat ve yöntemleri hakkında bilgi verir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Birleştirmeleri ve kaynak ile ilgili kavramları açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İmalat, imal usulleri ve sınıflandırlamarı hakkında tanımlar yapar. - - - - - - - - - - - -
Döküm ve çeşitleri hakkında bilgi verir. - - - - - - - - - - - -
İhtiyaç, tasarım ve imalat ilişkisini açıklar - - - - - - - - - - - -
Talaşlı imalat ve yöntemleri hakkında bilgi verir. - - - - - - - - - - - -
Birleştirmeleri ve kaynak ile ilgili kavramları açıklar. - - - - - - - - - - - -