EN
  • Anasayfa
  • MAK103 Meslek Teknolojisi I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAK103 - Meslek Teknolojisi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meslek Teknolojisi I MAK103 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Telat TÜRKYILMAZ
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR
Amaç

Dersin amacı; torna, matkap ve freze tezgahlarında temel talaş kaldırma ilkelerini kavratmaktır.

Ders İçeriği

İmalat Usulleri; Talaşlı İmalatta Kullanılan Kesici Takım Gereçleri; Torna Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Torna Tezgahının Görevleri: Kullanımı, Verilen toleransa göre delik açma işlemi; Matkap Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Freze Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Üç Tip Freze Tezgahı, Tipik Freze Tezgahı İşlemleri;

Ders Kaynakları Machining Fundamentals From Basic to Advanced Techniques by John R. Walker
Özcan Şefik, Bulut Halil (1993) Atelye ve Teknoloji Meslek Bilgisi 1-2-3
TESVİYECİLİK MESLEK TEKNOLOJİSİ 1,2,3, NACİ ŞAHİN
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 5 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Atölye tanıtımı ve iş güvenliği kuralları Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
2 Makinelerde Kesme hızı ve ilerleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
3 Makinelerde kullanılan kesici takımlar ve kesme sıvıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
4 Metrik kumpaslar (1/10 mm ve 1/20 mm) Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 İnç kumpaslar (1/64 inç) İnç kumpaslar (1/128 inç) Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
6 Düz dişli hesaplamaları ve divizör kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
7 SINAV
8 -Metrik kumpaslar (1/50 mm) -İnç kumpaslar (1/1000 inç) Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
9 Konik tornalama Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 İş parçası, takım tutucu ve kesici aletleri bağlama aparatları
11 Matkap uçları ve torna kalemlerinin bilenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
12 Metrik ve withworth vidalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 -Makine Bakım işlemleri -Soğutma sıvıları ve yağlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
14 -Tornada diş açma -Frezede helisel kanalların açılması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Torna tezgahında vida çekme işlemi için, ana ve iş mili arasındaki çark donanım hesabını yapar, çarkları gerekli yerlere takar. Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Taşlama tezgahlarında; kesme teorisi, taşlama çeşitlerinin ilkelerini, uygun taşlama ve taşların yapısını, bunların seçimi becerisini kazandırmak. Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Frezede talaş kaldırmada takım ömrü, kesme kuvvetlerinin oluşması, iş bağlama becerilerini kazandırmak. Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Talaşlı imalatta kullanılan tezgahların, kullanma bilgilerini kazandırmak. Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Talaş kaldırmak için gerekli parametreleri, kesme zamanlarını, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavratmak. Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Torna tezgahında vida çekme işlemi için, ana ve iş mili arasındaki çark donanım hesabını yapar, çarkları gerekli yerlere takar. - - - - - - 4 5 - - - -
Taşlama tezgahlarında; kesme teorisi, taşlama çeşitlerinin ilkelerini, uygun taşlama ve taşların yapısını, bunların seçimi becerisini kazandırmak. - - - - - - - 3 4 - - -
Frezede talaş kaldırmada takım ömrü, kesme kuvvetlerinin oluşması, iş bağlama becerilerini kazandırmak. - - - 4 - - - - - - - -
Talaşlı imalatta kullanılan tezgahların, kullanma bilgilerini kazandırmak. - - - 5 - - - - - - - -
Talaş kaldırmak için gerekli parametreleri, kesme zamanlarını, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavratmak. 3 - - - - - - - - - - -