Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Teknolojisi I | MAK103 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Telat TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR |
Amaç |
Dersin amacı; torna, matkap ve freze tezgahlarında temel talaş kaldırma ilkelerini kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
İmalat Usulleri; Talaşlı İmalatta Kullanılan Kesici Takım Gereçleri; Torna Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Torna Tezgahının Görevleri: Kullanımı, Verilen toleransa göre delik açma işlemi; Matkap Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Freze Tezgahlarında Talaş Kaldırma İlkeleri; Üç Tip Freze Tezgahı, Tipik Freze Tezgahı İşlemleri; |
Ders Kaynakları |
Machining Fundamentals From Basic to Advanced Techniques by John R. Walker
Özcan Şefik, Bulut Halil (1993) Atelye ve Teknoloji Meslek Bilgisi 1-2-3 TESVİYECİLİK MESLEK TEKNOLOJİSİ 1,2,3, NACİ ŞAHİN |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atölye tanıtımı ve iş güvenliği kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
2 | Makinelerde Kesme hızı ve ilerleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
3 | Makinelerde kullanılan kesici takımlar ve kesme sıvıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
4 | Metrik kumpaslar (1/10 mm ve 1/20 mm) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | İnç kumpaslar (1/64 inç) İnç kumpaslar (1/128 inç) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
6 | Düz dişli hesaplamaları ve divizör kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
7 | SINAV | |
8 | -Metrik kumpaslar (1/50 mm) -İnç kumpaslar (1/1000 inç) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
9 | Konik tornalama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | İş parçası, takım tutucu ve kesici aletleri bağlama aparatları | |
11 | Matkap uçları ve torna kalemlerinin bilenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
12 | Metrik ve withworth vidalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | -Makine Bakım işlemleri -Soğutma sıvıları ve yağlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
14 | -Tornada diş açma -Frezede helisel kanalların açılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Torna tezgahında vida çekme işlemi için, ana ve iş mili arasındaki çark donanım hesabını yapar, çarkları gerekli yerlere takar. | Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Taşlama tezgahlarında; kesme teorisi, taşlama çeşitlerinin ilkelerini, uygun taşlama ve taşların yapısını, bunların seçimi becerisini kazandırmak. | Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Frezede talaş kaldırmada takım ömrü, kesme kuvvetlerinin oluşması, iş bağlama becerilerini kazandırmak. | Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Talaşlı imalatta kullanılan tezgahların, kullanma bilgilerini kazandırmak. | Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Talaş kaldırmak için gerekli parametreleri, kesme zamanlarını, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavratmak. | Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Torna tezgahında vida çekme işlemi için, ana ve iş mili arasındaki çark donanım hesabını yapar, çarkları gerekli yerlere takar. | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - |
Taşlama tezgahlarında; kesme teorisi, taşlama çeşitlerinin ilkelerini, uygun taşlama ve taşların yapısını, bunların seçimi becerisini kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 4 | - | - | - |
Frezede talaş kaldırmada takım ömrü, kesme kuvvetlerinin oluşması, iş bağlama becerilerini kazandırmak. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Talaşlı imalatta kullanılan tezgahların, kullanma bilgilerini kazandırmak. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Talaş kaldırmak için gerekli parametreleri, kesme zamanlarını, ısınma, aşınma ve kesme kuvvetlerinin oluşumunu kavratmak. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |