EN
  • Anasayfa
  • MAK131 Kesici Takım Teknolojisi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAK131 - Kesici Takım Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kesici Takım Teknolojisi MAK131 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Özhan KITAY
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı; talaşlı imalâtta takım tezgâhı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkiyi kavramaktır.

Ders İçeriği

Kesici takımların tarihsel gelişimi; Kesici takım malzemeleri; Kesici takımda olması gereken özellikler; Talaş kaldırmada kesici takımın şekli ve kesme parametrelerinin kesici takım üzerine etkileri; Kesici takım-Talaş ilişkisi; Kesici takım kodları; İşe uygun kesici takım seçme veya tasarımını yapma; Kesici takım seçimini etkileyen faktörler; Kesici takımın maliyetine etki eden faktörler; Kesici takımlarda aşınma mekanizmaları; Talaşlı imalatta takım tezgahı, kesici takım ve iş parçası malzemesi arasındaki ilişkinin analizi

Ders Kaynakları ders notları
MEGEP açık kaynak ders kitaplarından derlenmiş ders notları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 8 8
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 6 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar
1 Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar
3 Kesici Takım Malzemeleri Laboratuar
3 Kesici Takım Malzemeleri Laboratuar
5 Tek uçlu bir kesici takım geometrisi
6 Tek uçlu bir kesici takım geometrisi Laboratuar
7 Kesici takım seçim kriterleri
8 Ara Sınav
7 Kesici takım seçim kriterleri
11 Takım Ömrü ve Aşınmalar Laboratuar Sözlü
11 Takım Ömrü ve Aşınmalar Laboratuar Sözlü
14 Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar
13 Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar Laboratuar
14 Kesici takımları Tezgaha bağlamada kullanılan aparatlar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tek uçlu bir kesici takım geometrisi
Takım Ömrü ve Aşınmalar
Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar
Aşınma Tipleri
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Tek uçlu bir kesici takım geometrisi - - - - - - - - - - - -
Takım Ömrü ve Aşınmalar - - - - - - - - - - - -
Talaş Kaldırma ve Kesici Takımlar - - - - - - - - - - - -
Aşınma Tipleri - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -