Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Demir Dışı Metallerin Kaynağı | MAK256 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Demir Dışı Metaller ve Kaynakları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. Bakır ve bakır alaşımları, alüminyum ve alüminyum alaşımları, nikel ve nikel alaşımları, titanyum ve titanyum alaşımlarının ve kaynaklanabilir diğer demir dışı metaller ve alaşımları ve bunların kaynak kabiliyeti incelenmektedir. |
Ders İçeriği |
Demirdışı metallerin kaynak kabiliyetini etki eden faktörler. Demirdışı metallerin kaynak bölgelerinin mikroyapı ve mikro sertlik incelemeleri. Alüminyum ve alaşımlarının kaynak kabiliyeti, bakır ve alaşımlarının kaynak kabiliyeti. Nikel, magnezyum, titanyum, nadir metallerin kaynak kabiliyetini etkileyen faktörler. Galvanizli çeliklerin ve tungsten esaslı malzemelerin kaynak kabiliyeti. Seramik ve kompozit malzemelerin birleştirme teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Burhan Oğuz, Demirdışı Metallerin Kaynağı, Oerlikon yayınları, İstanbul
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Demirdışı metallerin kaynak kabiliyetini etki eden faktörler | Ders |
2 | Demirdışı metallerin kaynak bölgesinin mikroyapı ve mikro sertlik değişimleri ve etki eden faktörler | Ders |
3 | Alüminyum ve alüminyum alaşımlarının kaynak kabiliyetleri | Ders |
4 | Al ve Alüminyum alaşımlarının TIG ve MIG kaynak yöntemleri ile birleştirilmesi esasları | Ders |
5 | Al ve Alüminyum alaşımlarının ileri kaynak teknikleri ile birleştirilmesi | Ders |
6 | Bakır ve bakır alaşımlarının kaynak kabiliyetleri | Ders |
7 | Bakır ve bakır alaşımlarının ileri kaynak yöntemleri ile birleştirilmesi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Nikel esaslı alaşımların kaynak kabiliyetleri ve çeşitli kaynak yöntemleri ile birleştirilmesi esasları | Ders |
10 | Magnezyum ve alaşımlarının kaynak kabiliyetleri ve çeşitli kaynak yöntemleri ile birleştirilmesi esasları | Ders |
11 | Titanyum ve alaşımlarının, Zirkonyum, Tantal, Molibdenin Berilyum esaslı nadir malzemelerin, özellikleri, kaynak kabiliyetleri ve kaynak yöntemleri ile birleştirilme esasları | Ders |
12 | Tungsten esaslı malzemelerin kaynak kabiliyeti ve kaynak yöntemleri ile birleştirilmesi | Ders |
13 | Çinko kaplı sacların kaynak kabiliyeti, kaynak hatalarının giderilmesi ve MIG-sert lehimleme tekniği ile birleştirilmeleri | Ders |
14 | Seramik malzemelerin birleştirilmesi | Ders |
15 | Kompozit malzemelerin birleştirilme teknikleri | Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nikel, magnezyum, titanyum, nadir metallerin kaynak kabiliyetini etkileyen faktörleri sınıflandırabilir | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı kaynak teknikleri ile alüminyum alaşımlarının nasıl kaynak yapılacağını, kaynak öncesi ve sonrası alınması gereken tedbirleri hazırlayabilir | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Alüminyum, bakır ve alaşımlarının kaynak kabiliyetini etkileyen faktörleri sınıflandırabilir | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Demirdışı metallerin kaynak kabiliyetine etki eden özellikleri kaynak esaslarını dikkate alarak ayırt eder | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Demirdışı metallerin kaynak Galvanizli çeliklerin kaynağında MIG sert lehimle tekniği ile diğer birleştirme yöntemlerini karşılaştırabilir | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nikel, magnezyum, titanyum, nadir metallerin kaynak kabiliyetini etkileyen faktörleri sınıflandırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı kaynak teknikleri ile alüminyum alaşımlarının nasıl kaynak yapılacağını, kaynak öncesi ve sonrası alınması gereken tedbirleri hazırlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alüminyum, bakır ve alaşımlarının kaynak kabiliyetini etkileyen faktörleri sınıflandırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demirdışı metallerin kaynak kabiliyetine etki eden özellikleri kaynak esaslarını dikkate alarak ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demirdışı metallerin kaynak Galvanizli çeliklerin kaynağında MIG sert lehimle tekniği ile diğer birleştirme yöntemlerini karşılaştırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |