EN
  • Anasayfa
  • MAK260 Talaşlı İmalat Teknikleri (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAK260 - Talaşlı İmalat Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Talaşlı İmalat Teknikleri MAK260 4 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR
Ders Veren
Amaç

Endüstride kullanılan imalat yöntemleri biri olan talaşlı imalatının ilkelerini kavramak.

Ders İçeriği

Talaşlı şekil vermede talaş kaldırma mekaniği, kesici takım seçimi, takım dizaynı, broşlama, testereleme ve çok ince talaş kaldırma yöntemleri, vida ve dişli çark açma ve işleme yöntemleri, abrazif kayışlarla taşlama, geleneksel olmayan işleme yöntemleri ve temel esasları.

Ders Kaynakları Metal Kesme
Metal Talaşlı İmalatı- Teori ve Uygulamalar
Materials and Processes in Manufacturing,Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald, 2010, USA
Materials and Processes in Manufacturing,Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald, 2010, USA
Manufacturing, Design, Production, Automation and Integration, Beno Benhabib, 2003
Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes, and Systems, Mikell P. Grover ,2010
Machining: Fundamentals and Recent Advances, J. Paulo Davim,2010
Manufacturing Technology, R.L. Timings, UK., 1993
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 5 20
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 4 4 16
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 94
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Talaşlı İmalata Giriş Güvenlik önlemleri, Ölçme ve Kontrol aletlerinin kullanımı ve bakımı işlemleri, uygulama Gösterim
2 Kesme, Delme, Perçinleme, Raybalama, Raspalama işlemleri, Delik delme işlemleri ve matkap açıları, Kesicilerin işleme yönleri Gösterim
3 Vargel Tezgahında yüzey işleme, kanal işleme işlemleri, Diş açma işlemleri Gösterim
4 Torna Tezgahında Vida çekme, Tırtıl çekme işlemleri, Tornacılık, Kalem bağlama yöntemleri, Kademeli Tornalama işlemleri Gösterim Sözlü
5 Tornacılık, Kalem bağlama yöntemleri, Kademeli Tornalama, Delik delme işlemleri,yatakların kullanımı Laboratuar
6 Torna Kalemlerinin Bilenmesi,Ayna bağlama ve sökme, Konik Tornalama işlemleri Laboratuar
7 Frezecilik, Çakıların ve İş parçasının bağlanma yöntemleri /uygulama, Laboratuar
8 Düzlem yüzey frezeleme, Kanalların işlenmesi Laboratuar
9 Frezede Bölme İşlemleri /uygulama Laboratuar
10 Frezede Düz-Helis dişli Yapımı işlemleri Laboratuar Sözlü
11 Taşlama İşlemleri ve Kesicilerin bilenmesi/uygulama Laboratuar
12 Hassas yüzey işleme ve alıştırma uygulamaları Laboratuar
13 Frezede Düz-Helis dişli Yapımı işlemleri, Hesaplama Laboratuar
14 Taşlama İşlemleri ve kaynak işlemleri Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Talaşlı imalat değişkenlerinin (kesme parametreleri, kesici takım geometrisi ve aşınma) işleme parçasına olan etkilerini tanımlar Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kesici takım malzeme özelliklerini ve geometrik özelliklerini açıklar Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kesici takım malzemelerinde görülen aşınma türlerini ve aşınma mekanizmalarını tanımlar ve açıklar. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kesme ve talaş oluşum mekanizmaları açısından geleneksel talaşlı imalat süreçlerini ve prensiplerini tanımlar Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Alüminyum, dökme demir, çelik, süper alaşımlar ve titanyum alaşımlarının işlenebilirliğini açıklar. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Laboratuar Sözlü Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Talaşlı imalat değişkenlerinin (kesme parametreleri, kesici takım geometrisi ve aşınma) işleme parçasına olan etkilerini tanımlar - 2 - - - - - - - - - -
Kesici takım malzeme özelliklerini ve geometrik özelliklerini açıklar - - - - - - 5 - - - - -
Kesici takım malzemelerinde görülen aşınma türlerini ve aşınma mekanizmalarını tanımlar ve açıklar. - - - - - - 4 - - - - -
Kesme ve talaş oluşum mekanizmaları açısından geleneksel talaşlı imalat süreçlerini ve prensiplerini tanımlar 3 - - - - - - - - - - -
Alüminyum, dökme demir, çelik, süper alaşımlar ve titanyum alaşımlarının işlenebilirliğini açıklar. - - - - - - - - - 3 - -