Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Talaşlı İmalat Teknikleri | MAK260 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstride kullanılan imalat yöntemleri biri olan talaşlı imalatının ilkelerini kavramak. |
Ders İçeriği |
Talaşlı şekil vermede talaş kaldırma mekaniği, kesici takım seçimi, takım dizaynı, broşlama, testereleme ve çok ince talaş kaldırma yöntemleri, vida ve dişli çark açma ve işleme yöntemleri, abrazif kayışlarla taşlama, geleneksel olmayan işleme yöntemleri ve temel esasları. |
Ders Kaynakları |
Metal Kesme
Metal Talaşlı İmalatı- Teori ve Uygulamalar Materials and Processes in Manufacturing,Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald, 2010, USA Materials and Processes in Manufacturing,Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald, 2010, USA Manufacturing, Design, Production, Automation and Integration, Beno Benhabib, 2003 Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes, and Systems, Mikell P. Grover ,2010 Machining: Fundamentals and Recent Advances, J. Paulo Davim,2010 Manufacturing Technology, R.L. Timings, UK., 1993 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 5 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 4 | 16 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Talaşlı İmalata Giriş Güvenlik önlemleri, Ölçme ve Kontrol aletlerinin kullanımı ve bakımı işlemleri, uygulama | Gösterim |
2 | Kesme, Delme, Perçinleme, Raybalama, Raspalama işlemleri, Delik delme işlemleri ve matkap açıları, Kesicilerin işleme yönleri | Gösterim |
3 | Vargel Tezgahında yüzey işleme, kanal işleme işlemleri, Diş açma işlemleri | Gösterim |
4 | Torna Tezgahında Vida çekme, Tırtıl çekme işlemleri, Tornacılık, Kalem bağlama yöntemleri, Kademeli Tornalama işlemleri | Gösterim Sözlü |
5 | Tornacılık, Kalem bağlama yöntemleri, Kademeli Tornalama, Delik delme işlemleri,yatakların kullanımı | Laboratuar |
6 | Torna Kalemlerinin Bilenmesi,Ayna bağlama ve sökme, Konik Tornalama işlemleri | Laboratuar |
7 | Frezecilik, Çakıların ve İş parçasının bağlanma yöntemleri /uygulama, | Laboratuar |
8 | Düzlem yüzey frezeleme, Kanalların işlenmesi | Laboratuar |
9 | Frezede Bölme İşlemleri /uygulama | Laboratuar |
10 | Frezede Düz-Helis dişli Yapımı işlemleri | Laboratuar Sözlü |
11 | Taşlama İşlemleri ve Kesicilerin bilenmesi/uygulama | Laboratuar |
12 | Hassas yüzey işleme ve alıştırma uygulamaları | Laboratuar |
13 | Frezede Düz-Helis dişli Yapımı işlemleri, Hesaplama | Laboratuar |
14 | Taşlama İşlemleri ve kaynak işlemleri | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Talaşlı imalat değişkenlerinin (kesme parametreleri, kesici takım geometrisi ve aşınma) işleme parçasına olan etkilerini tanımlar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kesici takım malzeme özelliklerini ve geometrik özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kesici takım malzemelerinde görülen aşınma türlerini ve aşınma mekanizmalarını tanımlar ve açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kesme ve talaş oluşum mekanizmaları açısından geleneksel talaşlı imalat süreçlerini ve prensiplerini tanımlar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Alüminyum, dökme demir, çelik, süper alaşımlar ve titanyum alaşımlarının işlenebilirliğini açıklar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Talaşlı imalat değişkenlerinin (kesme parametreleri, kesici takım geometrisi ve aşınma) işleme parçasına olan etkilerini tanımlar | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kesici takım malzeme özelliklerini ve geometrik özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Kesici takım malzemelerinde görülen aşınma türlerini ve aşınma mekanizmalarını tanımlar ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Kesme ve talaş oluşum mekanizmaları açısından geleneksel talaşlı imalat süreçlerini ve prensiplerini tanımlar | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alüminyum, dökme demir, çelik, süper alaşımlar ve titanyum alaşımlarının işlenebilirliğini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |