Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri | MAK270 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali Galip MUMCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, iklimlendirme ve soğutma uygulamaları için gerekli olan temel fiziksel kavramlar ile ilgili yeterlikler kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, birim sistemleri, gizli ve duyulur ısı, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü, basınç ve basınç ölçümü, gaz ve gaz kanunları, iş, güç, enerji, ısı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım, temel akışkan özellikleri, akış türleri, süreklilik ve enerji denklemi, kanal ve borularda akış, soğutmanın tanımı, soğutma çeşitleri, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi, iklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, Psikrometrik Diyagram |
Ders Kaynakları |
Havalandırma ve İklimlendirme Esasları, Prof. Dr. Hikmet DOĞAN
İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Recep YAMANKARADENİZ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, Birim sistemleri | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
2 | Gizli ve duyulur ısı, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü Ders |
3 | Basınç ve basınç ölçümü, Gaz ve gaz kanunları | Tartışmalı Ders Gösterim Ders |
4 | İş, güç, enerji | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Isı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Isı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Genel Tekrar | Ders |
8 | Temel akışkan özellikleri, akış türleri Süreklilik ve enerji denklemi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Kanal ve borularda akış | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Soğutmanın tanımı, soğutma çeşitleri, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, örnekler | Ders |
11 | Soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Psikrometrik Diyagram | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Psikometrik Diyagram | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Basit ısı geçişi problemlerini çözmek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Temel fiziksel büyüklükler, İş, güç ve enerji kavramlarını açıklamak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
P-h diyagramını ve psikometrik diyagramı kullanmak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Debi ve basınç kaybı değerlerini hesaplamak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Basit ısı geçişi problemlerini çözmek. | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Temel fiziksel büyüklükler, İş, güç ve enerji kavramlarını açıklamak. | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
P-h diyagramını ve psikometrik diyagramı kullanmak. | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Debi ve basınç kaybı değerlerini hesaplamak. | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |