EN
  • Anasayfa
  • MAK270 İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAK270 - İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojileri MAK270 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Ali Galip MUMCU
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere, iklimlendirme ve soğutma uygulamaları için gerekli olan temel fiziksel kavramlar ile ilgili yeterlikler kazandırılacaktır.

Ders İçeriği

Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, birim sistemleri, gizli ve duyulur ısı, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü, basınç ve basınç ölçümü, gaz ve gaz kanunları, iş, güç, enerji, ısı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım, temel akışkan özellikleri, akış türleri, süreklilik ve enerji denklemi, kanal ve borularda akış, soğutmanın tanımı, soğutma çeşitleri, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi, iklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, Psikrometrik Diyagram

Ders Kaynakları Havalandırma ve İklimlendirme Esasları, Prof. Dr. Hikmet DOĞAN
İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Recep YAMANKARADENİZ
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 3 3 9
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel fiziksel ve kimyasal kavramlar, Birim sistemleri Tartışmalı Ders Gösterim Ders
2 Gizli ve duyulur ısı, sıcaklık ve sıcaklık ölçümü Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü Ders
3 Basınç ve basınç ölçümü, Gaz ve gaz kanunları Tartışmalı Ders Gösterim Ders
4 İş, güç, enerji Ders Tartışmalı Ders Gösterim
5 Isı geçişi ve ısı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım Ders Tartışmalı Ders Gösterim
6 Isı geçişi türleri: İletim, taşınım ve ışınım Ders Tartışmalı Ders Gösterim
7 Genel Tekrar Ders
8 Temel akışkan özellikleri, akış türleri Süreklilik ve enerji denklemi Ders Tartışmalı Ders Gösterim
9 Kanal ve borularda akış Ders Tartışmalı Ders Gösterim
10 Soğutmanın tanımı, soğutma çeşitleri, temel mekanik sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve uygulama alanları, örnekler Ders
11 Soğutma çevrimlerinin P-h diyagramında gösterilmesi Ders Tartışmalı Ders Gösterim
12 İklimlendirmenin tanımı, çeşitleri ve uygulama alanları, örnekler Ders Tartışmalı Ders Gösterim
13 Psikrometrik Diyagram Ders Tartışmalı Ders Gösterim
14 Psikometrik Diyagram Ders Tartışmalı Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Basit ısı geçişi problemlerini çözmek. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Temel fiziksel büyüklükler, İş, güç ve enerji kavramlarını açıklamak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
P-h diyagramını ve psikometrik diyagramı kullanmak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Debi ve basınç kaybı değerlerini hesaplamak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Basit ısı geçişi problemlerini çözmek. 5 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 4
Temel fiziksel büyüklükler, İş, güç ve enerji kavramlarını açıklamak. 5 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 4
P-h diyagramını ve psikometrik diyagramı kullanmak. 5 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 4
Debi ve basınç kaybı değerlerini hesaplamak. 5 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 4