Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | MAK275 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Enes KARABULUT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
1. Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, 2. Etik ve ahlak kavramları, 3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler, 4. Etik düzeyleri, 5. Etik kuralları, 6. Etik sistemleri, 7. Etik Davranış, 8. Meslek etiği, 9. İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar, 10. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları, 11. İşletme etiği, 12. Sosyal sorumluluk kavramı, 13. Etik 14. Liderlik; |
Ders Kaynakları |
Tatlı A., Dilek, M. ve Görmez, İ., (2019). Etik ve İnsani Değerler, Hilal ofset matbaası 3. baskı, ISPARTA
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 6 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | Tartışmalı Ders |
2 | Etik ve ahlak kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Etik düzeyleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Etik kuralları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Etik sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Etik Davranış | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Meslek etiği | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İletme etiği | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sosyal sorumluluk kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Liderlik | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Grup Çalışması Özel Destek / Yapısal Örnekler | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Önceden planlanmış özel beceriler |
Etik sistemleri sınıflandırabilecektir | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir | Sözlü Sınav Yazılı Sınav | Grup Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecekti | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
Etik sistemleri sınıflandırabilecektir | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecekti | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,8 | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 4,8 | 4 | 4,6 | 4,8 | 4,2 | 4,4 | 4 |