Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmalat İşlemleri II | MAK118 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özhan KITAY |
Ders Veren | |
Amaç |
İmalat atölyesinde, öğrenilen teorik bilgiler kullanılarak, bazı üretim ve tasarım hesaplamalarının yapılabilmesi ve bu hesaplamalar ışığında bazı makine elemanlarının üretilmesi yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Üniversal Torna Tezgahlarında Temel Bilgi ve Beceri İşlemleri; Üniversal Freze Tezgahlarında Temel Bilgi ve Beceri İşlemleri; Ayarlanabilir Ölçme ve Kontrol Aletlerinin Bilgi ve Beceri İşlemleri; Zımpara Taşı Makinelerinde Serbest Elle Tek Ağızlı Kesici Alet Bileme; Taşlama Tezgahlarının Temel Bilgi Beceri İşlemleri: Konik dış ve iç yüzeyde işlemler, Taşlar; Oksi Gaz Kaynak Ünitelerinde Temel Kaynak Bilgi ve Beceri İşlemleri. |
Ders Kaynakları |
Machining Fundamentals From Basic to Advanced Techniques by John R. Walker
Özcan Şefik, Bulut Halil (1993) Atelye ve Teknoloji Meslek Bilgisi 1-2-3 TESVİYECİLİK MESLEK TEKNOLOJİSİ 1,2,3, NACİ ŞAHİN |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kare vida tanımı ve özellikleri, Kare vida açma teknikleri | |
2 | Kare vida kesicileri, Kare vida kesicilerin tezgâha bağlanması, Kare vida çekmede göz önüne alınacak hususlar | |
3 | Trapez vida tanımı ve özellikleri, Trapez vida açma teknikleri | |
4 | Trapez vida kesicileri, Trapez kesicilerin tezgâha bağlanması, Trapez vida çekmede göz önüne alınacak hususlar | |
5 | Yuvarlak vida tanımı ve özellikleri, Yuvarlak vida açma teknikleri | |
6 | Yuvarlak vida kesicileri, Kesicilerin tezgâha bağlanması, Vida çekmede göz önüne alınacak hususlar | |
7 | Sınav | |
7 | Sınav-ATELYE UYGULAMASI | Laboratuar |
8 | Çok ağızlı vida tanımı ve özellikleri, Çok ağızlı vida açma teknikleri Çok ağızlı vida kesicileri, Kesicilerin tezgâha bağlanması, Vida çekmede göz önüne alınacak hususlar | |
9 | Yayların tanımı, özellikleri, çeşitleri, kullanım alanları Yay hesaplama | |
10 | Kaçık merkezli tornalama işleminin tanımı, Kaçık merkezli tornalama işleminde dikkat edilecek hususlar, Kaçık merkezli (eksantrik ) iş parçasının kullanıldığı yerler, Markalama yapmak, Toleranslara göre ölçme ve kontrol yapabilmek | |
11 | Yatakların tanımı ve çeşitleri, Yatakların kullanım alanları Yataklarla tornalama, Yatakların kullanılmasında dikkat edilecek hususlar | |
12 | Özel Tornalama İşlemleri, - Pens çeşitleri ve özellikleri, -Penslerle tornalama, -Mengeneli ayna tanımı ve özellikleri -Mengeneli aynada tornalama, - İş kalıpları ve özellikleri, -İş kalıpları ile tornalama | |
13 | Düz dişli çarkın tanımı ve kullanım yerleri, Düz dişli çark hesaplamaları, Modül freze çakısını seçmek, Düz dişli çark imalat teknikleri, Modül kumpası ile açılan dişlinin kontrolü | |
14 | Helis dişli çarkın tanımı ve kullanım yerleri, Helis dişli çark imalat teknikleri, Helis dişli çark hesaplamaları Modül freze çakısını seçmek, Modül kumpası ile açılan dişlinin kontrolü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
TORNACILIK | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
CADCAM | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
FREZECİLİK | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
KAYNAKÇILIK | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
TAŞLAMACILIK | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TORNACILIK | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 0 | 3 | 5 | 1 | 0 | 4 | - |
CADCAM | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 0 | 3 | 5 | 1 | 0 | 4 | - |
FREZECİLİK | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 0 | 3 | 5 | 1 | 0 | 4 | - |
KAYNAKÇILIK | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 0 | 3 | 4 | 1 | 0 | 4 | - |
TAŞLAMACILIK | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 0 | 3 | 4 | 1 | 0 | 4 | - |