EN
  • Anasayfa
  • MAK202 Isıl İşlem Teknolojisi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK202 - Isıl İşlem Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Isıl İşlem Teknolojisi MAK202 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Onur Yiğit ÖZGER
Ders Veren Öğr. Gör. Faruk URAL
Amaç

1.Endüstriyel hayatın en önemli ve vazgeçilmez bir malzemesi olan çeliğe istenilen mekanik özellikleri kazandırmak için gerekli olan tavlama, meneviş verme ve sertleştirme işlemlerini kavrayabilme ve bu yöntemleri uygulayabilme 2.Sertleştirme sonrasında elde edilen malzemenin sahip olduğu nitelikleri test etme ve uygun ısıl işlem yöntemine karar verebilme.

Ders İçeriği

Çeliğin yapısı, çeliklere uygulanan ısıl işlemler; difüzyon tavlaması, normalizasyon tavlaması, sertleştirme tavlaması, kaba tane tavı ,yeniden billurlaşma tavı, yumuşatma tavlaması, yüzey ısıl işlemleri, çelik dışı malzemelere uygulanan ısıl işlemler.

Ders Kaynakları Prof. Seitnik, E.S. Anık (çev.) Wolfgang Weissbach
Adnan Tekin (çev.) Thelning, K.E., Çelik ve Isıl İşlemi, Bofors El Kitab
AKDOĞAN EKER, A 2008 Malzeme Bilgisi IDers Notları YTÜ
Malzeme Bilgisi Prof.Dr. Ahmet Çetin CAN Birsen Yayınevi İST 2006
Malzeme Bilgisi ve Muayenesi, Birsen Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1984
EKER B. 2008 Malzeme Ders NOTLARI
Metallerin Isıl İşlem Teorisi
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş-Demirin Kristal Yapısı
2 Demir-Karbon Denge Diyagramı
3 TTT Diyagramları
4 Temel Isıl İşlemler (Tavlama İşlemleri)
5 Temel Isıl İşlem (Tavlama)
6 Temel Isıl İşlemler (Kütlesel Sertleştirme İşlemleri)
9 Temel Isıl İşlemler (Yüzey Sertleştirme İşlemleri)
8 Ara Sınav
9 Temel Isıl İşlemler (Yüzey Sertleştirme İşlemleri)
10 Sertleşebilirlik
11 Sertleşme Derinliği Hesaplamaları
13 Isıl İşlem Uygulaması
13 Isıl İşlem Uygulaması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
Matematik, fen bilimleri ve mesleki konularda alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 5 4 4 4 4 4 3 4 3 3 3 3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5 4 4 4 4 4 3 4 3 3 3 3
Matematik, fen bilimleri ve mesleki konularda alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. 5 4 4 4 4 4 3 4 3 3 3 3