Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makine Tasarımı | MAK239 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Malzeme Seçimi, tasarım kriterleri hakkında genel bilgi. Bir parçanın veya makinenin tasarımında genel özelliklerini kavrayabilme, Üretimi gerçekleştirilecek parça makine için ön araştırma yapabilme, Benzeri yapılmış parça ve makineler üzerinde inceleme yapabilme. |
Ders İçeriği |
Malzeme Seçimi, İmalatta Dikkate Alınması Gereken Hususlar |
Ders Kaynakları |
Prof.Dr.İsmail Cürgül Makina Tasarımı ve Şekillendirme Tekniği,Kocaeli,Birsen Yayınevi
Malzeme ve Tasarım Makina Tasarımı ve Şekillendirme Tekniği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzeme Seçimi | |
2 | Üretimi gerçekleştirilecek parça makine için ön araştırma | |
3 | Parça ve makineler üzerinde inceleme | Vaka Çalışması Gösterim Laboratuar Sözlü |
5 | Parçanın ve makinenin şematik resmini çizme | Benzetim Grup Çalışması Laboratuar Sözlü |
5 | Parçanın ve makinenin şematik resmini çizme | Benzetim Grup Çalışması Laboratuar Sözlü |
6 | Tasarım için uygun özelliklerde malzemeyi seçme | Gösterim Benzetim Laboratuar Sözlü |
7 | Tasarım için seçilen malzemenin dinamik ve statik dayanım hesaplarını yapabilme | Problem Çözme Sözlü |
7 | Tasarım için seçilen malzemenin dinamik ve statik dayanım hesaplarını yapabilme | Problem Çözme Sözlü |
9 | Tasarım için seçilen malzemenin dinamik ve statik dayanım hesaplarını yapabilme | Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
10 | Tasarlanacak parçaların montaj resimlerinin krokisini ayrı ayrı çizebilme. | Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
11 | Üretilen parçaların birleştirilmesinde kaynak, lehim, cıvatalı bağlantılarından uygun olanını seçme | Grup Çalışması Laboratuar Sözlü |
12 | Üretilen parçaların birleştirilmesi | Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Uygun özelliklerde motor, redüktör ve elektrik güç kaynağı ve diğer elemanları seçme | Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
14 | Montaj | Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makina Elemanlarının tasarımında mukavemet ve malzeme bilgisi ile ilgi kurabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme Benzetim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Talaşlı imalat ile elde edilecek parçaların tasarımında dikkat edilecek hususları öğrenir uygular | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Gösterim Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tasarım temel ilkelerini ve tasarım çeşitlerini öğrenir. Norm seriler, genel şekillendirme kuralları, toleranslar uygulamalarını öğrenir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tasarımda maliyetin önemini kavrar; Kazanılan bilgiler ışığında değişik tasarımları analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması Laboratuar Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makina Elemanlarının tasarımında mukavemet ve malzeme bilgisi ile ilgi kurabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Talaşlı imalat ile elde edilecek parçaların tasarımında dikkat edilecek hususları öğrenir uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım temel ilkelerini ve tasarım çeşitlerini öğrenir. Norm seriler, genel şekillendirme kuralları, toleranslar uygulamalarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarımda maliyetin önemini kavrar; Kazanılan bilgiler ışığında değişik tasarımları analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |