Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Üretim Teknikleri | MAK234 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni veya özel olarak adlandırabileceğimiz üretim tekniklerini tanıtarak öğrencilerin bu alanlar da bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Yatay Delik Tezgahı,Elektro Erozyon,Seri Üretim Tornaları,Broşlama,Honlama ve Lebleme,Dişli Çarkların Üretim Teknikleri,Dişli Çarkların Taşlama Teknikleri,Lazer ile Kesme,Su Jeti ile Kesme,Ovalama |
Ders Kaynakları |
Özel Üretim Teknikleri Mehmet Kısa Seçkin yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İleri imalat yöntemlerinin temel özellikleri | Gösterim |
2 | Geleneksel ve geleneksel olamayan ileri imalat yöntemlerinin karşılaştırılması | Vaka Çalışması |
3 | Geleneksel ve geleneksel olamayan ileri imalat yöntemlerinin sınıflandırılması | |
4 | Elektro erozyon tekniğinin temel prensipleri | |
5 | Elektro erozyon tezgahı ile yapılan işlemler | Sözlü |
6 | Tel erozyon tekniğinin temel prensipleri | Sözlü |
7 | Plazma ile işleme | |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Ultrasonik işleme | Sözlü |
10 | Yatay Delik Tezgahı | Sözlü |
11 | Lazer ile kesme tekniğinin esasları | Sözlü |
10 | Yatay Delik Tezgahı | Sözlü |
13 | Broşlama,Honlam | |
14 | Dişli Çarkların Üretim Teknikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geleneksel olmayan imalat yöntemi dendiği zaman nelerin akla geleceğini öğrenmek | |||
Bu yöntemlerin her birinin hangi tür malzemelerde ve hangi imalatlarda kullanabileceğini öğrenmek, | |||
İleri imalat yöntemlerinin esaslarını kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel olmayan imalat yöntemi dendiği zaman nelerin akla geleceğini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu yöntemlerin her birinin hangi tür malzemelerde ve hangi imalatlarda kullanabileceğini öğrenmek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İleri imalat yöntemlerinin esaslarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |