EN
  • Anasayfa
  • MAK233 Kalıp Tasarımı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK233 - Kalıp Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kalıp Tasarımı MAK233 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Enes KARABULUT
Ders Veren
Amaç

Kalıp ve kalıp elemanlarını tanıtarak kalıp tasarımı ile ilgili esasları öğretmek. Değişik sac parçaların sac metal kalıp tasarımının yapılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kalıpçılığın Tanımı ve Sınıflandırılması, Kalıp Setini Oluşturan Elemanlar ve Bazı Kalıp Tasarımları; Kalıp Elemanlarının Montajı; Şerit Malzeme Hazırlama Yöntemi; Kalıplama Kuvveti, Kalıp İşi ve Kalıplarda Kuvvet Analizi; Sac Metal Kalıplarının Sınıflandırılması; Kesme kalıpları, bükme kalıpları, çekme kalıpları ve diğer kalıplama şekilleri.

Ders Kaynakları Callister, William D, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Giriş, John Wiley ve Sons HI * Whelan, Tony. Polimer Teknolojisi Sözlüğü Springer, 1994.
Bryce, Douglas M. Plastik Enjeksiyon Kalıplama: Üretim Süreci Temelleri. KOBİ, 1996.
Yakup ERİŞKİN (1986), Uygulamalı Sac Metal Kalıp Konstrüksiyonu, Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Matbaası, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 96
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çizim programlarını tanıtmak
2 SolidWork ile uygulama
3 SolidCam programının kurulması
4 Cam ekranının oluşturulması
5 Kalıp Parça stokunun belirlenmesi
6 Talaşlı işleme parametrelerinin belirlenmesi
7 Kalıp geometrisinin belirlenmesi
8 ara sınav
14 Simülasyon ve izleme
10 İşleme
11 Simetron programinın tanıtılması
12 kalıp malzemeleri
13 Işleme parametrelerinin belirlenmesi
14 Simülasyon ve izleme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme
simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme
solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme
Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Solid Work programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme - - - - - - - - - - - -
simetron programı ile kalıp animasyonları yapabilme - - - - - - - - - - - -
solid work programı ile kalıp resimleri çizebilme - - - - - - - - - - - -
Simetron programı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme - - - - - - - - - - - -