Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tersine Mühendislik | MAK296 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, Laboratuvar, Uygulamalar |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Telat TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mevcut bir üründen yola çıkarak, bu ürüne ait geometrik tasarım bilgilerinin modern cihazlar yardımıyla hızlı bir şekilde bilgisayar ortamına alınması ve ardından gereken iyileştirme ve/veya değişiklik işlemlerinin gerçekleştirilerek yeni veya benzer bir ürünün tasarlanması ve akabinde yine hızlı imalat metotlarından birini kullanarak üretiminin gerçekleştirilme süreci hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Tersine mühendislik nedir ne zaman gereksinim duyulur, ürün üzerinden geometrik/topoğrafik veri toplama ve bilgisayara aktarma yöntemleri, bilgisayar ortamında model tanımlama ve iyileştirme, hızlı üretim yöntemine uygun son işleme ve nihai ürünü fiziksel olarak üretme işlemlerini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Book : V. Raja, K. J. Fernandes ( Eds. ), Springer, Reverse Engineering an Industrial Perspective, London, 2008.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tersine mühendisliğe giriş | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | Tersine mühendislik ve uygulamaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | Tersine mühendislik ve uygulamaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Tersine mühendisliğin endüstriyel uygulamalardaki avantajları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Tersine mühendislikte dokunmalı ve dokunmasız metotlar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
6 | Üç boyutlu (3B’lu) nesne tarama cihazları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | 3B’lu koordinat ölçüm cihazı (CMM ) | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | 3B’lu obje tarama uygulamaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | 3B’lu nokta bulutu işleme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | 3B’lu nokta bulutu işleme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Nokta bulutundan geometrik model geliştirme uygulamaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Nokta bulutundan geometrik model geliştirme uygulamaları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Eğri ve yüzey oluşturma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Yüzey ve katıda imalat yaklaşımları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tersine mühendislik sürecinin aşamalarını kavrar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tersine mühendislikte kullanılan özel makine, teçhizat ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tersine mühendislik sürecinin aşamalarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tersine mühendislikte kullanılan özel makine, teçhizat ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |