Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Elektrik Bilgisi | MAK170 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Faruk URAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenci elektrik devreleri ve elektrik motorları bağlantıları ile ilgili temel yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
İletkenlerin bağlantılarını yapabilecektir, ölçme araçlarını kullanabilecektir. Seri ve paralel devre kurabilecektir, topraklama ve sıfırlama bağlantılarını yapabilecektir. |
Ders Kaynakları |
Megep Modül :Basit Elektrik Devreleri 522EE0001, İletkenleri Birleştirme Teknikleri 522EE0002
GÖRKEM Abdullah, Metin KUŞ, Elektroteknik 1, Özkan Matbaacılık, Ankara, 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrik Devre Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Gerilim, Akım, Direnç | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Elektrik Ölçmeleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Elektrik Ölçmeleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Doğru Akım ve Alternatif Akım | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Elektrik Tesisatı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Elektriksel Güç ve Isı Etkisi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
8 | İletkenlerin Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | İletkenleri Birleştirme Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | İletkenleri Birleştirme Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Fişler, Prizler, Duylar ve Aydınlatma Armatürleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Fişler, Prizler, Duylar ve Aydınlatma Armatürleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Topraklama Ve Sıfırlama | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Topraklama Ve Sıfırlama | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektriksel Malzemeler Hakkında Bilgi Sahibi Olmak | Yazılı Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ölçü aleti kullanabilir. | Yazılı Sınav | Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektrik devrelerini kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektrikte olan akım çeşitlerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektriksel Malzemeler Hakkında Bilgi Sahibi Olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçü aleti kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik devrelerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrikte olan akım çeşitlerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |