Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mukavemet | MAK160 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasarımda karşılaşacağı temel statik ve mukavemet bilgilerini kavrayabilme, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırma, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplama ve uygun elemanı seçme. |
Ders İçeriği |
Makine elemanları ve bunların hesaplarını yapabilmesi için gerekli temel mukavemet bilgilerini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Cisimlerin Dayanımı, Nurettin Curun, MEB Yayınları
Genel Mekanik: M.Şevki Bayvas: MEB Yayınları M. Karaduman, Nobel Yayıncılık. Uygulamalı Mekanik (Statik) ve Mukavemet Statik – Mukavemet Mehmet H. Omurtag |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mukavemette kullanılan birimler ve bu birimlerin birbirlerine dönüşümleri | Ders Problem Çözme |
2 | Gerilme bağıntılarını kullanarak basit gerilme hesabının yapılması | Ders Problem Çözme |
2 | Gerilme bağıntılarını kullanarak basit gerilme hesabının yapılması | Ders Problem Çözme |
4 | Eksenel yük altında meydana gelen deformasyonların hesaplanması | Ders Problem Çözme |
5 | Sıcaklık etkisi altında oluşan deformasyonların hesaplanması | Ders Problem Çözme |
6 | Mohr Kanunu | Ders Problem Çözme |
6 | Mohr Kanunu | Ders Problem Çözme |
8 | Ağırlık merkezi | Ders Problem Çözme |
9 | Atalet kanunu | Ders Problem Çözme |
10 | Burulma | Ders Problem Çözme |
10 | Burulma | Ders Problem Çözme |
12 | Elastik Stabilite | Ders Problem Çözme |
13 | Dikdörtgen kesitli basit kirişlerin tasarımı | Ders Problem Çözme |
13 | Dikdörtgen kesitli basit kirişlerin tasarımı | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mukavemette kullanılan birimleri bilir ve kullanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Deformasyon hesaplarını yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Atalet kanununu bilir ve ağırlık merkezi hesaplarını yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Basit kiriş tasarlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mukavemette kullanılan birimleri bilir ve kullanır | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Deformasyon hesaplarını yapar | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Atalet kanununu bilir ve ağırlık merkezi hesaplarını yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Basit kiriş tasarlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |