Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Botanik | TAB121 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitkilerin temel, morfolojik, anatomik, ve fizyolojik yapılarının kavranması |
Ders İçeriği |
Bitki bilimi ile ilgili genel kavramlar, bitkiler aleminde sınıflandırmanın önemi, temel olarak bir bitki hücre yapısı, organelleri, hücre bölünme safhaları ve bir bütün olarak hücreyi, bitki dokuları ve hücre organizasyonlarını, bitkilerde morfolojik, anatomik, fizyolojik ve taksonomik yapılar işlenir. |
Ders Kaynakları |
Bitki Biyolojisine Giriş Botanik, Akman, Y., 1998., Ankara Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Palme Yayıncılık,ANKARA
Botanik; Prof. Dr. Yıldırım Akman; Yard. Doç. Dr. Kerim Günen |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki hücresine giriş, hücre organelleri, hücre çeperi, Plasma zarı, geçitler ve plasmodesma | |
2 | Hücre organelleri (nukleus, kromozomlar, ribozomlar, golgi aygıtı) | |
3 | Hücre organelleri (Kloroplastlar, Kromoplastlar, lökoplastlar, E. Retikulum, mitokondri) | |
4 | Kristaller, Ergastik maddeler, Hücre bölünmesi | |
5 | Bitkisel dokular | |
6 | Vejetatif organlar (Gövde morfolojisi) | |
7 | Vejetatif organlar (Yaprak morfolojisi) | |
8 | Vejetatif organlar (Yaprak morfolojisi) - Ara Sınav | |
9 | Vejetatif organlar (Kök morfolojisi) | |
10 | Generatif organlar | |
11 | Çiçek durumları | |
12 | Bitkilerde üreme çeşitleri | |
13 | Tohum morfolojisi | |
14 | Bazı tıbbi bitkilerin morfolojisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre organellerinin dokularla olan bağlantısını kurabilme | |||
Bitkilerin morfolojik özelliklerini kavrayabilme, bitkisel dokuları tanımlayabilme | |||
Hücre çeperinin yapısını ve hücreler arası geçitleri anlama | |||
Döllenme ve zigot oluşumunu kavrayabilme, Tohumun yapısını öğrenebilme | |||
Bitki hücresinin iç yapısını kavrama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre organellerinin dokularla olan bağlantısını kurabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitkilerin morfolojik özelliklerini kavrayabilme, bitkisel dokuları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre çeperinin yapısını ve hücreler arası geçitleri anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Döllenme ve zigot oluşumunu kavrayabilme, Tohumun yapısını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki hücresinin iç yapısını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |