Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Sistematiği | TAB123 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Tıbbi ve Aromatik Bitkileri sınıflandırmak ve sınıflandırma temel prensiplerini öğretmek, Halk hekimliği ve geleneksel tıp ile ilgili terimlerin açıklanması, Drog, ilaç ve zehir kavramlarının açıklanması, Bitkisel ilaçların hazırlanması ve kullanımı ile ilgili bilgilendirme, Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi hakkında bilgilendirme |
Ders İçeriği |
Geleneksel ve modern tıp karşılaştırması, Halk hekimliğinin önemi, Sekonder metabolitler, Drog ve sınıflandırılması, Bitkisel ilaçlar ve hazırlanışı, Bitkileri sınıflandırmanın amacı, önemi, sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, taksonomik kategoriler, önemli tıbbi ve aromatik bitki grupları ve ayırt edici özellikleri, baharat bitkileri, boya bitkileri, keyf verici bitkiler ve uçucu yağ bitkileri ve örneklerinin gösterilmesi |
Ders Kaynakları |
Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Baytop, A., Dilek Matbaası, 1993,
Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. 2008. Türkiye’de Bitkiler ile Tedavi, Baytop, T., İstanbul üniversitesi Yayınları, NO:3255, İstanbul, 1984. Tıbbi Bitkiler Atlası, Baytop, A., İstanbul üniversitesi Yayınları, NO:2421, İstanbul, 1978. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 11 | 33 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Geleneksel ve modern tıp karşılaştırması; Bazı önemli tıbbi ve aromatik terimler | |
2 | Sekonder metabolitler | |
3 | Drog ve sınıflandırılması | |
3 | Drog ve sınıflandırılması | |
5 | Bitkileri sınıflandırmanın amacı, önemi | |
6 | Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler | |
8 | Taksonomik kategoriler | |
9 | Önemli tıbbi ve aromatik bitki grupları ve ayırt edici özellikleri | |
9 | Önemli tıbbi ve aromatik bitki grupları ve ayırt edici özellikleri | |
10 | Baharat bitkileri hakkında bilgi | |
11 | Boya bitkileri, keyf verici bitkiler ve uçucu yağ bitkilerinin taksonomik sıralaması | |
12 | Bitki örneklerinin doğada ve laboratuarda tanıtılması | |
12 | Bitki örneklerinin doğada ve laboratuarda tanıtılması | |
12 | Bitki örneklerinin doğada ve laboratuarda tanıtılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kapalı tohumlu bitkileri familya ve cins bazında tanıyabilme | |||
Tür, türleşme, evrim mekanizmalarını anlama | |||
Açık ve kapalı tohumlular arasındaki farkları açıklayabilme | |||
Taksonomik kategorileri kavrama | |||
Açık tohumlu bitkileri tanımlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kapalı tohumlu bitkileri familya ve cins bazında tanıyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tür, türleşme, evrim mekanizmalarını anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Açık ve kapalı tohumlular arasındaki farkları açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Taksonomik kategorileri kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Açık tohumlu bitkileri tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |