| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Teknolojinin Bilimsel İlkeleri | TEK107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüzyüze anlatım | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ | 
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN | 
| Amaç | Öğrenciye, klasik fizik kuramları hakkında temel düzeyde bilgilenerek, fiziksel büyüklükleri ve etkileri yorumlayabilme becerisi kazandırmak. | 
| Ders İçeriği | Temel Fiziksel Büyüklükler ve Birimler, Vektörler, Kuvvet, Ağırlık Merkezi, Moment, Denge, Hareket Kanunları, İş, Güç, Kinetik Enerji-Potansiyel Enerji, Basınç | 
| Ders Kaynakları | Fizik (Teknolojinin Bilimsel İlkeleri) Yazar: İsmail Sarı , Kenan Büyüktaş Yayınevi : Seçkin Yayıncılık ISBN: 9789750250033 Editör Önder Orhun, Teknolojinin bilimsel İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul (2003). Mustafa DENKTAŞTeknolojinin Bilimsel İlkeleri Lisans yayıncılık 2007 ,İstanbul ISBN:978-9944-274-17-3 Editör Kudert Öztaş, Fen Bilgisi I., II., III. Ünite, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Ankara (1986). Fredrick J. Keller, W. Edward Gettys, Malcolm J. Skove, Fizik I. Cilt, Literatür-McGraw Hill Yayınevi, İstanbul (1995). Kemal Çolakoğlu, Genel Fizik, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara (1987). | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 20 | 
| Ödev 1 | 20 | 
| Uygulama 1 | 20 | 
| Toplam | 60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %40 | 
| Toplam | %40 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            50
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            50
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 | 
| Final | Final | 18 | 1 | 18 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş (Temel fiziksel büyüklükler, birim sistemleri ve birim dönüşümleri) | Sözlü | 
| 2 | Statik (Kuvvet, bileşenlere ayırma, bileşke kuvvet, dengeleyici kuvvet) | Gösterim Sözlü | 
| 3 | Statik (Moment ve denge şartları, mesnetler, kirişler, yükleme şekilleri, tepki kuvvetleri) | Gösterim Sözlü | 
| 4 | Statik (Ağırlık merkezinin belirlenmesi, atalet momentlerinin hesaplanması) | Gösterim Sözlü | 
| 4 | Kuvvet-uzama ilişkisi (Hook Kanunu), | Sözlü | 
| 5 | Kinematik (Doğrusal hareket, konum ve yer değiştirme) | Sözlü | 
| 5 | Kinematik (Doğrusal hareket, konum ve yer değiştirme) | Sözlü | 
| 7 | Dairesel hareket, hız ve ivme hesapları, bağıl hareket | Sözlü | 
| 8 | Ara sınav/ Genel tekrar | Sözlü | 
| 9 | Dinamik (Newtonun 1. ve 2. Kanunu) | Sözlü | 
| 10 | Dinamik (kuvvet-hareket ilişkisi, statik ve dinamik sürtünme, sürtünmenin önemi) | Sözlü | 
| 11 | Serbest düşme hareketi | Sözlü | 
| 11 | İş ve enerji, (enerji türleri, enerji dönüşümleri için uygulamadan örnekler) | |
| 13 | Güç ve verim kavramı, uygulamalar | |
| 10 | Temel elektrik bilgisi | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Genel ölçme standartlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Moment ve hız kavramları ile işlem yapar | Yazılı Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1; | 
| Genel ölçme standartlarını öğrenir | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1; | 
| kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1; | 
| Moment ve hız kavramları ile işlem yapar | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1; | 
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1; | 
| Ortalama Değer | 5 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 
