EN
  • Anasayfa
  • SNT153 Sanat Tarihi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SNT153 - Sanat Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Tarihi SNT153 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren
Amaç

Sanat ve sanat tarihi ile ilgili temel kavramları, sanatın gelişim aşamalarını, sanatçı ve üsluplarını kavrayabilme ve bireysel yorum gücünü geliştirebilme.

Ders İçeriği

Sanat , sanatçı estetik kavramları ; sanat alanlarıyla,sanat akımlarıyla, sanat ürünleriyle irdelenir.

Ders Kaynakları Şentürk, L.V. Varoluşçuluk Felsefesi ve Resim Sanatı
Yetişken,H., Estetiğin ABC\'si
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel giriş
2 Sanat üzerine çeşitli kavram ve tanımlamalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Tarih Öncesi ve İlk Çağlarda Sanat
3 Sanat ve Sanatçı Olgusu - Sanat Türleri
12 Sanat ve zanaat
6 Sanat Türleri -Resim Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Sanat Türleri- Heykel Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Sanat Türleri-Mimari- ARA SINAV Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Sanat Türleri-Fotoğraf Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Sanat Türleri- Dans Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Sanat Türleri-Müzik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sanat Türleri-El sanatları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sanat Türleri-El sanatları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sanat Türleri-El sanatları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sanat eserinin yapısını açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir - - - - - - - - - - - - - -
Sanat eserinin yapısını açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -