Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi | SNT153 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat ve sanat tarihi ile ilgili temel kavramları, sanatın gelişim aşamalarını, sanatçı ve üsluplarını kavrayabilme ve bireysel yorum gücünü geliştirebilme. |
Ders İçeriği |
Sanat , sanatçı estetik kavramları ; sanat alanlarıyla,sanat akımlarıyla, sanat ürünleriyle irdelenir. |
Ders Kaynakları |
Şentürk, L.V. Varoluşçuluk Felsefesi ve Resim Sanatı
Yetişken,H., Estetiğin ABC\'si |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel giriş | |
2 | Sanat üzerine çeşitli kavram ve tanımlamalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Tarih Öncesi ve İlk Çağlarda Sanat | |
3 | Sanat ve Sanatçı Olgusu - Sanat Türleri | |
12 | Sanat ve zanaat | |
6 | Sanat Türleri -Resim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Sanat Türleri- Heykel | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sanat Türleri-Mimari- ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Sanat Türleri-Fotoğraf | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Sanat Türleri- Dans | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Sanat Türleri-Müzik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sanat Türleri-El sanatları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sanat Türleri-El sanatları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sanat Türleri-El sanatları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sanat eserinin yapısını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserinin yapısını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |