| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sanat Tarihi | SNT153 | 2 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Sanat ve sanat tarihi ile ilgili temel kavramları, sanatın gelişim aşamalarını, sanatçı ve üsluplarını kavrayabilme ve bireysel yorum gücünü geliştirebilme. | 
| Ders İçeriği | Sanat , sanatçı estetik kavramları ; sanat alanlarıyla,sanat akımlarıyla, sanat ürünleriyle irdelenir. | 
| Ders Kaynakları | Şentürk, L.V. Varoluşçuluk Felsefesi ve Resim Sanatı Yetişken,H., Estetiğin ABC\'si | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 10 | 10 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 | 
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 | 
| Final | Final | 5 | 1 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Temel giriş | |
| 2 | Sanat üzerine çeşitli kavram ve tanımlamalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 4 | Tarih Öncesi ve İlk Çağlarda Sanat | |
| 3 | Sanat ve Sanatçı Olgusu - Sanat Türleri | |
| 12 | Sanat ve zanaat | |
| 6 | Sanat Türleri -Resim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 7 | Sanat Türleri- Heykel | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 8 | Sanat Türleri-Mimari- ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 9 | Sanat Türleri-Fotoğraf | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 10 | Sanat Türleri- Dans | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 11 | Sanat Türleri-Müzik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 12 | Sanat Türleri-El sanatları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 12 | Sanat Türleri-El sanatları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 12 | Sanat Türleri-El sanatları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Sanat eserinin yapısını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Sanat eserinin yapısını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
