EN
  • Anasayfa
  • SNT153 Sanat Tarihi (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SNT153 - Sanat Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Tarihi SNT153 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren
Amaç

Sanat ve sanat tarihi ile ilgili temel kavramları, sanatın gelişim aşamalarını, sanatçı ve üsluplarını kavrayabilme ve bireysel yorum gücünü geliştirebilme.

Ders İçeriği

Sanat , sanatçı estetik kavramları ; sanat alanlarıyla,sanat akımlarıyla, sanat ürünleriyle irdelenir.

Ders Kaynakları Şentürk, L.V. Varoluşçuluk Felsefesi ve Resim Sanatı
Yetişken,H., Estetiğin ABC\'si
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel giriş
2 Sanat üzerine çeşitli kavram ve tanımlamalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Tarih Öncesi ve İlk Çağlarda Sanat
3 Sanat ve Sanatçı Olgusu - Sanat Türleri
12 Sanat ve zanaat
6 Sanat Türleri -Resim Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Sanat Türleri- Heykel Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Sanat Türleri-Mimari- ARA SINAV Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Sanat Türleri-Fotoğraf Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Sanat Türleri- Dans Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Sanat Türleri-Müzik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sanat Türleri-El sanatları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sanat Türleri-El sanatları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sanat Türleri-El sanatları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat eserlerine bakış açısı geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sanat, el sanatları zanaat ayrımlarını yapar. Çeşit ve yapım biçimleri hakkında fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sanat eserinin yapısını açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -