EN
  • Anasayfa
  • ENT105 Temel Tasarım I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ENT105 - Temel Tasarım I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım I ENT105 1 3 + 2 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze ve uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Amaç

Yeni bir tasarlamanın anlamını, endüstriyel ürün kavramını tartışmak, düşünsel beceriyi geliştirmek, karakalem ve boyalarla tonlama çalışmaları yapmak, derinlik duygusunu geliştirmek ve genel anlamıyla Endüstri Ürünleri Tasarımına giriş, Temel Tasarım dersinin amaçlarındandır.

Ders İçeriği

Yeni ürün, endüstriyel ürün, tasarımcı, düşünsel beceri, karakalem, tonlama, derinlik, materyal anlatımı, tasarım-tasarımcı ilişkisi, toz pastel, diğer renklendirme araçları.

Ders Kaynakları Her Yönüyle Çizimin Temelleri - Barrington Barber
İnkılap Yayınevi - Temel Tasarım
Çizim Tekniklerine Dair her türlü döküman, görsel
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 2 6 12
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 2 6 12
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Karakalem çizim becerisi kazanmaya başlamak . Genel yaklaşım olarak prensipler. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme Ders Gösterim Benzetim
2 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme Ders Gösterim Benzetim
2 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme Ders Gösterim Benzetim
2 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme Ders Gösterim Benzetim
2 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme Ders Gösterim Benzetim
2 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme Ders Gösterim Benzetim
8 Karakalem ile Temel tasarım öğelerini irdeleme ve ARASINAV- Genel Değerlendirme Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim
9 Alternatif materyaller ile çalışma- Tükenmez kalem vb. Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
10 Uygulama Kritikleri ve öğrenilenleri pekiştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
11 Alternatif materyaller ile çalışma- Füzen Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
10 Uygulama Kritikleri ve öğrenilenleri pekiştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
13 Tüm bilgiler ile bakarak çalışma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
14 Tüm bilgiler ile kurgusal çalışma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
-Temel tasarım algısı ile çizim tekniklerini geliştirmeye çalışmak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını oluşturmasını sağlamak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak -İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak -Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını oluşturmasını sağlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
-Temel tasarım algısı ile çizim tekniklerini geliştirmeye çalışmak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını oluşturmasını sağlamak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak -İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak -Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak 5 5 3 4 5 4 5 3 4 5 5 4 3 3
Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını oluşturmasını sağlamak 3 5 2 4 5 4 5 3 3 4 5 4 4 4
Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak 3 5 2 4 5 4 5 3 3 4 5 4 4 4
İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak 1 4 4 5 4 4 5 2 4 4 5 2 3 3
Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak 4 5 4 3 4 3 5 3 4 3 5 4 3 4