| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Tasarım II | ENT106 | 2 | 3 + 1 | 6,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersler | 
 | ||||
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ve uygulama | ||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | ||||
| Ders Veren | |||||
| Amaç | Temel tasarım bilgilerini öğrenerek ,çizim yapabilme | ||||
| Ders İçeriği | Yeni ürün, endüstriyel ürün, tasarımcı, düşünsel beceri, karakalem, tonlama, derinlik, materyal anlatımı, tasarım-tasarımcı ilişkisini kurabilme. Renklendirme araçları kullanabilmek | ||||
| Ders Kaynakları | Prof.Dr.Veyis ÖZEK,Temel Tasarım f.İ.Hulusi GÜNGÖR, Basic Design Temel Tasarım/ Prof. Dr. Latife Gürer , Y. iç mimar Gül Gürer | ||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 8 | 24 | 
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,08 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 1 | Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 1 | Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 10 | Gestalt Kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 10 | Gestalt Kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 6 | Genel tekrar-Ara sınav-Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| 14 | Temel tasarım nedir? Genel Prensipler.Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Tasarım öğelerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarım ilkelerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Değer-ton ayrımını kavrar, görsellerini renklendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Bir kavramı eskiz olarak ve sunum yapabilir değerde çizebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım öğelerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tasarım ilkelerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Değer-ton ayrımını kavrar, görsellerini renklendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Bir kavramı eskiz olarak ve sunum yapabilir değerde çizebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
