| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Çizim Teknikleri II | ENT104 | 2 | 3 + 1 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersler | 
 | ||||
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüzyüze Eğitim | ||||
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim PINARCI | ||||
| Ders Veren | |||||
| Amaç | Perspektif ve teknik resim çizimiyle ilgili temel bilgileri vererek, ürünün gerçek boyutları ve orantılarıyla ilgili doğru bilgileri anlatmayı sağlamak Temel Çizim Teknikleri dersinin amacıdır. | ||||
| Ders İçeriği | Perspektifler, kavalyer, izometrik, aksonometrik, serbest el perspektifler,tek kaçışlı, çift kaçışlı, patlamış perspektif, kesit. | ||||
| Ders Kaynakları | Modüler Öğretim Sistemli Uygulama yapraklı Teknik Resim, Arslan Yayıncılık, İstanbul 2010. | ||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 20 | 40 | 
| Final | Final | 15 | 1 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Parça Görünüşleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 2 | Ön, yan ve üst görünüşler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 2 | Ön, yan ve üst görünüşler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 4 | Perspektif | |
| 5 | Kavalyer perspektif | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 6 | Kavalyer perspektif | |
| 7 | İzometrik perspektif | |
| 8 | Ara sınav, İzometrik perspektif | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 9 | Patlamış perspektif | |
| 10 | Serbest el perspektif | |
| 10 | Serbest el perspektif | |
| 12 | Tek Kaçışlı perspektif | |
| 1 | Parça Görünüşleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 3 | Ön, yan ve üst görünüşler | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Proje sunumlarında teknik çizimlerin nasıl yapılacağını kavramak | |||
| Serbest el perspektif çizimini kavramak | |||
| Kesit olgusunu kavramak | |||
| Perspektif kavramını ve çeşitlerini kavrayarak verilen parçaların teknik perspektiflerinin çıkarılmasını kavramak | |||
| Tek ve Çift Kaçışlı perspektifi kavramak | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Proje sunumlarında teknik çizimlerin nasıl yapılacağını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Serbest el perspektif çizimini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Kesit olgusunu kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Perspektif kavramını ve çeşitlerini kavrayarak verilen parçaların teknik perspektiflerinin çıkarılmasını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tek ve Çift Kaçışlı perspektifi kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
