| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstri Ürünleri Tasarımı I | ENT201 | 3 | 3 + 2 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | ||||||
| Ön Koşul Dersler | 
 | ||||||
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||||
| Dersin Verilişi | Yüzyüze ve uygulama | ||||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | ||||||
| Ders Veren | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | ||||||
| Amaç | Öğrendikleri tüm bilgileri kullanarak belirlenen bir ürünün tasarımına başlamak yoluyla ürün tasarımında öğrenilmesi gereken adımları uygulamalı olarak kavramak Endüstri Ürünleri Tasarımı dersinin amacıdır. | ||||||
| Ders İçeriği | Tasarım, ürün tasarımı, araştırma, hedef kitle, ihtiyaç, eskiz, teknik bilgiler, tasarımda psikolojik ve sosyolojik etmenler, malzeme, düşünme, maket, sunum. | ||||||
| Ders Kaynakları | Sanat Tasarım ve Gösel Kültür-Malcolm Barnard Endüstri Ürünleri Tasarımında Adımlar -Önder küçükerman Ürün Tasarımında Yaratıcılık-Önder Küçükerman Endüstriyel tasarıma dair her türlü bilgi , belge, ürün ve görseller | ||||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 40 | 
| Kısa Sınav 1 | 10 | 
| Kısa Sınav 2 | 10 | 
| Toplam | 60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 | 
| Toplam | %40 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 12 | 60 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 8 | 8 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 | 
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,33 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş-Temel prensiplerin belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 2 | Proje konusu verme- yöntem belirleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 3 | Örnekleme- Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 4 | Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 4 | Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 4 | Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 4 | Projelendirme bilgilendirmesi-Sunum biçimleri-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 8 | Konsept- Tasarım yaklaşımları- Kritik verme- Yeni Proje konusu belirleme - ARA SINAV | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 9 | Araştırmalar-Proje yaklaşımlarını inceleme- Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 10 | Genel yaklaşımlar- örneklemeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 11 | Eskiz inceleme- Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 11 | Eskiz inceleme- Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 11 | Eskiz inceleme- Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 14 | Eskiz inceleme- Kritik verme-Projelendirmek için onay | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Tasarımda belirleyici olan etmenleri kavramak.Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak.Psikolojik etmenlerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak Tasarım olgusunu kavramış olmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Araştırmanın tasarımdaki önemini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Hedef kitlenin önemini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Eskiz çalışmalarının tasarımdaki yerini öğrenmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarımda belirleyici olan etmenleri kavramak.Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak.Psikolojik etmenlerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak Tasarım olgusunu kavramış olmak. | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4; | 
| Araştırmanın tasarımdaki önemini kavramak | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Hedef kitlenin önemini kavramak | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Eskiz çalışmalarının tasarımdaki yerini öğrenmek | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5; | 
| Ortalama Değer | 3,8 | 4,8 | 3,4 | 4,4 | 5 | 4 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4 | 5 | 5 | 4,6 | 4,8 | 
