Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım İletişimi I | ENT213 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Müge GÖKEN |
Amaç |
Tasarıma başlamadan önce, varolan problemin, ürün niteliğinin doğru ve iyi değerlendirilmesini fizibilite etüdünün yapılmasını kavram ve karar problemlerinin önemini anlamak ve kavramak Tasarım İletişimi dersinin amacıdır. |
Ders İçeriği |
Tasarlama metotlarını temellendirme ve bileşenlerini belirtme,tasarımda adımlar, Tasarlanacak ürün ile ilgili olan sorunun ortaya konulması, ) Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirilmesi ve gruplandırılması , Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlamak, Eski bir ürünün yeni bir teknoloji için yeniden tasarlanması, Tasarım yönetimi ve tasarımcı-yöneticinin rollerinin belirtilmesi, Ürün- yaşam döngüsü, Tasarlamanın özellikleri ve gelişimi, ) Tasarlama teorileri ve metot yaklaşımları, Tasarlama süreci, Ekip çalışması ile tasarlama, Tasarlama stratejisi |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Nigan Bayazıt- Endüstri Ürünleri ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş , Göstergebilimsel Serüven
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, program ve beklentiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
2 | Görsel ilişki nedir? | |
4 | Sibernetik nedir? | |
6 | İşaretler Kuramı | |
6 | İşaretler Kuramı | |
11 | İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı | |
11 | İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı | |
8 | Genel tekrar – ARA SINAV | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı | |
10 | AFİŞ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | AFİŞ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Kitch kültürünün endüstriyel tasarımlara etkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | Endüstriyel tasarımlarda arayüz tasarımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Endüstriyel tasarımlarda arayüz tasarımları - Örneklemeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarlama Metotlarının bileşenlerini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlanmasını kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirme ve gruplanmasının kavranması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarlama metotlarını temellendirmeyi kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarlama sürecinde ürün ara yüz tasarımını kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarlama Metotlarının bileşenlerini kavrama | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlanmasını kavrama | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirme ve gruplanmasının kavranması | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tasarlama metotlarını temellendirmeyi kavrama | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Tasarlama sürecinde ürün ara yüz tasarımını kavrama | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |