| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım İletişimi I | ENT213 | 3 | 3 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | 
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN | 
| Amaç | Tasarıma başlamadan önce, varolan problemin, ürün niteliğinin doğru ve iyi değerlendirilmesini fizibilite etüdünün yapılmasını kavram ve karar problemlerinin önemini anlamak ve kavramak Tasarım İletişimi dersinin amacıdır. | 
| Ders İçeriği | Tasarlama metotlarını temellendirme ve bileşenlerini belirtme,tasarımda adımlar, Tasarlanacak ürün ile ilgili olan sorunun ortaya konulması, ) Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirilmesi ve gruplandırılması , Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlamak, Eski bir ürünün yeni bir teknoloji için yeniden tasarlanması, Tasarım yönetimi ve tasarımcı-yöneticinin rollerinin belirtilmesi, Ürün- yaşam döngüsü, Tasarlamanın özellikleri ve gelişimi, ) Tasarlama teorileri ve metot yaklaşımları, Tasarlama süreci, Ekip çalışması ile tasarlama, Tasarlama stratejisi | 
| Ders Kaynakları | Prof. Dr. Nigan Bayazıt- Endüstri Ürünleri ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş , Göstergebilimsel Serüven | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 20 | 
| Ödev 1 | 20 | 
| Uygulama 1 | 20 | 
| Toplam | 60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 | 
| Toplam | %40 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            40
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            60
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 18 | 1 | 18 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, program ve beklentiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 2 | Görsel ilişki nedir? | |
| 4 | Sibernetik nedir? | |
| 6 | İşaretler Kuramı | |
| 6 | İşaretler Kuramı | |
| 11 | İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı | |
| 11 | İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı | |
| 8 | Genel tekrar – ARA SINAV | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 11 | İşaretler Kuramında Renk-Biçim Bağıntısı | |
| 10 | AFİŞ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 10 | AFİŞ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 12 | Kitch kültürünün endüstriyel tasarımlara etkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 13 | Endüstriyel tasarımlarda arayüz tasarımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 14 | Endüstriyel tasarımlarda arayüz tasarımları - Örneklemeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Tasarlama Metotlarının bileşenlerini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlanmasını kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirme ve gruplanmasının kavranması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarlama metotlarını temellendirmeyi kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarlama sürecinde ürün ara yüz tasarımını kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarlama Metotlarının bileşenlerini kavrama | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4; | 
| Var olan bir ürünün yeni bir doğrultuda tasarlanmasını kavrama | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4; | 
| Var olan ve zaten üretilmekte olan bir ürünün tasarlanmasının ve çeşitli amaçlarla türlendirme ve gruplanmasının kavranması | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Tasarlama metotlarını temellendirmeyi kavrama | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3; | 
| Tasarlama sürecinde ürün ara yüz tasarımını kavrama | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4; | 
| Ortalama Değer | 4 | 4,6 | 2,8 | 4 | 4,6 | 3,8 | 4,2 | 2,6 | 4,2 | 3,6 | 4,4 | 4,4 | 4,2 | 4 | 
