Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Sanat ve Tasarım Tarihi | ENT209 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Amaç |
Dersin amacı, Modern sanat akımları hakkında genel bilgi edinmek, Tasarım tarihi sürecini kavramak, farklı alanların birbirine etkisini görünür kılmak, yorumlayabilmek, kuramsal düzlemde bakmayı ve görmeyi öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Modern Sanat Akımları, Endüstri Devrimi, bauhaus Okulu |
Ders Kaynakları |
Sanatın Öyküsü / E. H. Gombrich, Görme Biçimleri / John Berger
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat , estetik,sanatsal bakış kavramları | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
2 | Sanat akımı nedir? | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
3 | Rönesans | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
4 | Maniyerizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
5 | Barok-Rokoko | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
6 | Klasizm-Neoklasizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
7 | Romantizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
8 | Realizm-ARA SINAV | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
9 | Empresyonizm-Fovizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
10 | Kübizm-Fütürizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
11 | Soyut sanat akımı | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
12 | Dadaizm-Sürrealizm-Ekspresyonizm-Kavramsal sanat | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
13 | Endüstri devrimi | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
14 | Bauhause okulları | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endüstriyel tasarım tarihindeki dönüşümleri, sanatsal akımları yorumlayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Sanatsal bakış açısı geliştirebilmek | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Sanat akımları hakkında fikir sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Görsel sanatlar alanında pek çok sanat eseri ve sanatçısını tanır. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel tasarım tarihindeki dönüşümleri, sanatsal akımları yorumlayabilmek. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
Sanatsal bakış açısı geliştirebilmek | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanat akımları hakkında fikir sahibi olmak. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 |
Tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Görsel sanatlar alanında pek çok sanat eseri ve sanatçısını tanır. | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |