EN
  • Anasayfa
  • ENT209 Modern Sanat ve Tasarım Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ENT209 - Modern Sanat ve Tasarım Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Modern Sanat ve Tasarım Tarihi ENT209 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Amaç

Dersin amacı, Modern sanat akımları hakkında genel bilgi edinmek, Tasarım tarihi sürecini kavramak, farklı alanların birbirine etkisini görünür kılmak, yorumlayabilmek, kuramsal düzlemde bakmayı ve görmeyi öğrenmek.

Ders İçeriği

Modern Sanat Akımları, Endüstri Devrimi, bauhaus Okulu

Ders Kaynakları Sanatın Öyküsü / E. H. Gombrich, Görme Biçimleri / John Berger
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sanat , estetik,sanatsal bakış kavramları Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
2 Sanat akımı nedir? Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
3 Rönesans Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
4 Maniyerizm Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
5 Barok-Rokoko Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
6 Klasizm-Neoklasizm Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
7 Romantizm Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
8 Realizm-ARA SINAV Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
9 Empresyonizm-Fovizm Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
10 Kübizm-Fütürizm Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
11 Soyut sanat akımı Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
12 Dadaizm-Sürrealizm-Ekspresyonizm-Kavramsal sanat Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
13 Endüstri devrimi Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
14 Bauhause okulları Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Endüstriyel tasarım tarihindeki dönüşümleri, sanatsal akımları yorumlayabilmek. Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Sanatsal bakış açısı geliştirebilmek Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Sanat akımları hakkında fikir sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Görsel sanatlar alanında pek çok sanat eseri ve sanatçısını tanır. Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Endüstriyel tasarım tarihindeki dönüşümleri, sanatsal akımları yorumlayabilmek. 5 2 4 5 5 5 5 2 4 4 5 3 4 5
Sanatsal bakış açısı geliştirebilmek 5 3 2 5 5 5 5 2 4 5 5 5 5 5
Sanat akımları hakkında fikir sahibi olmak. 5 2 4 5 5 5 5 3 5 4 5 3 5 2
Tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. 5 2 4 5 5 5 5 4 4 3 5 3 3 3
Görsel sanatlar alanında pek çok sanat eseri ve sanatçısını tanır. 5 2 5 5 5 5 5 3 4 3 5 3 3 4