| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modern Sanat ve Tasarım Tarihi | ENT209 | 3 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | 
| Ders Veren | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | 
| Amaç | Dersin amacı, Modern sanat akımları hakkında genel bilgi edinmek, Tasarım tarihi sürecini kavramak, farklı alanların birbirine etkisini görünür kılmak, yorumlayabilmek, kuramsal düzlemde bakmayı ve görmeyi öğrenmek. | 
| Ders İçeriği | Modern Sanat Akımları, Endüstri Devrimi, bauhaus Okulu | 
| Ders Kaynakları | Sanatın Öyküsü / E. H. Gombrich, Görme Biçimleri / John Berger | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Ödev 1 | 20 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Final | Final | 6 | 1 | 6 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Sanat , estetik,sanatsal bakış kavramları | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 2 | Sanat akımı nedir? | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 3 | Rönesans | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 4 | Maniyerizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 5 | Barok-Rokoko | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 6 | Klasizm-Neoklasizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 7 | Romantizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 8 | Realizm-ARA SINAV | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 9 | Empresyonizm-Fovizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 10 | Kübizm-Fütürizm | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 11 | Soyut sanat akımı | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 12 | Dadaizm-Sürrealizm-Ekspresyonizm-Kavramsal sanat | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 13 | Endüstri devrimi | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 14 | Bauhause okulları | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Sanat akımları hakkında fikir sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Görsel sanatlar alanında pek çok sanat eseri ve sanatçısını tanır. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Endüstriyel tasarım tarihindeki dönüşümleri, sanatsal akımları yorumlayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Sanatsal bakış açısı geliştirebilmek | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat akımları hakkında fikir sahibi olmak. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2; | 
| Tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3; | 
| Görsel sanatlar alanında pek çok sanat eseri ve sanatçısını tanır. | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4; | 
| Endüstriyel tasarım tarihindeki dönüşümleri, sanatsal akımları yorumlayabilmek. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5; | 
| Sanatsal bakış açısı geliştirebilmek | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 5 | 2,2 | 3,8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2,8 | 4,2 | 3,8 | 5 | 3,4 | 4 | 3,8 | 
