Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Model Yapımı I | ENT205 | 3 | 3 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. İbrahim PINARCI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. İbrahim PINARCI |
Amaç |
Temel üretim yöntemlerini tekniklerini ve süreçleri ile birlikte değişik malzemeler kullanarak maket veya model yapabilme becerisini geliştirmek |
Ders İçeriği |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmeleri için kullanılan güncel malzeme ve görsel anlatım teknikleri |
Ders Kaynakları |
Mimari maketler, Mustafa AKGÜN,Birsen Yayınevi,İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maket kavramına giriş | |
2 | Mimari maketler ve gelişen sanat | |
3 | Makette ölçek kavramı | |
3 | Makette ölçek kavramı | |
5 | Maketlerin tarihi ve tipleri | |
6 | Malzeme ve el aletleri | |
7 | Denemeler ve grup çalışmaları | |
8 | Ara sınav. Proje ve Eskiz Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
10 | Proje ve Eskiz Çalışmaları | |
10 | Proje ve Eskiz Çalışmaları | |
10 | Proje ve Eskiz Çalışmaları | |
10 | Proje ve Eskiz Çalışmaları | |
10 | Proje ve Eskiz Çalışmaları | |
14 | Proje sonlandırma ve genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kullanılacak malzemenin seçimi hakkında karar verme yeteneğine sahip olur. | |||
Uygulayacağı projesi teknik eleman gözüyle okuma yeteneğine sahip olur. | |||
Düşüncelerini üçboyutlu anlatabilme özelliğini kazanır. | |||
Oluşturmuş olduğu prototipi tanıtıp sunabilmee yetisini kazanır. | |||
Projenin ilerleyen aşamalarını başlangıçta görme becerisini kazanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kullanılacak malzemenin seçimi hakkında karar verme yeteneğine sahip olur. | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 |
Uygulayacağı projesi teknik eleman gözüyle okuma yeteneğine sahip olur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Düşüncelerini üçboyutlu anlatabilme özelliğini kazanır. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 |
Oluşturmuş olduğu prototipi tanıtıp sunabilmee yetisini kazanır. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Projenin ilerleyen aşamalarını başlangıçta görme becerisini kazanır. | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 |