| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstri Ürünleri Tasarımı II | ENT202 | 4 | 2 + 2 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | ||||||||
| Ön Koşul Dersler | 
 | ||||||||
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||||||
| Dersin Verilişi | Yüzyüze | ||||||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | ||||||||
| Ders Veren | |||||||||
| Amaç | Öğrendikleri tüm bilgileri kullanarak belirlenen bir ürünün tasarımına başlaması ,projelendirme safhası ve sunumunun gerçekleşmesi | ||||||||
| Ders İçeriği | Proje uygulama yöntemlerini öğrenip,ahşap,cam,değişik metaller ve farklı malzemeler kullanarak,tasarımlar yaparak proje çizebilmek ve prototif veya maketler oluşturmak. | ||||||||
| Ders Kaynakları | Endüstri Tasarımında Adımlar-Önder Küçükerman Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı Endüstriyel tasarıma ait her türlü, bilgi, belge, ürün, görsel | ||||||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 | 
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 | 
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun verilmesi- Prensiplerin belirtilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 2 | Portfolyo Nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 3 | Konsept Önerileri- Tasayım yaklaşım önerileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 4 | Araştırmaların incelenmesi- Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 5 | Proje çalışması-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 5 | Proje çalışması-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 5 | Proje çalışması-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 8 | Yeni proje konusunu verme- ARA SINAV | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 9 | Araştırmaların ve proje yaklaşımlarını inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 10 | Proje çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 10 | Proje çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 10 | Proje çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 10 | Proje çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 14 | Proje teslimlerinin nihai hallerini yorumlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Proje uygulama yöntemlerini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Projelerini belirlenen sürede tamamlamayı öğrenmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| En başından sonuna kadar belirlenerek onlara verilmiş olan proje çalışmasını gerçekleştirmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Değişik metallerle oluşturulabilecek tasarımları uygulanmak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Yaptıkları tasarımları üretilebilmeleri için yeterince açıklayıcı olarak sunmayı öğrenmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Proje uygulama yöntemlerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Projelerini belirlenen sürede tamamlamayı öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| En başından sonuna kadar belirlenerek onlara verilmiş olan proje çalışmasını gerçekleştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Değişik metallerle oluşturulabilecek tasarımları uygulanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Yaptıkları tasarımları üretilebilmeleri için yeterince açıklayıcı olarak sunmayı öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
