EN
  • Anasayfa
  • ENT214 Tasarım İletişimi II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ENT214 - Tasarım İletişimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım İletişimi II ENT214 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren
Amaç

Tasarıma başlamadan önce, varolan problemin, ürün niteliğinin doğru ve iyi değerlendirilmesini fizibilite etüdünün yapılmasını kavram ve karar problemlerinin önemini anlamak ve kavramak Tasarım İletişimi dersinin amacıdır.

Ders İçeriği

Ürünün niteliği, problemlerin belirlenmesi, Ürün statüsü ve bu statüyü belirleyen faktörler, bilgi toplama, tasarım modelleri, tasarım süreci, ürün şartnamesi, performans, fizibilite etüdü, yeni fikir bulma, beyin fırtınası, kavram kaynakları, karar problemi, arge.

Ders Kaynakları Prof. Dr. Nigan Bayazıt- Endüstri Ürünleri ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş
Prof. Dr. Nigan Bayazıt- Endüstri Ürünleri ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş , Göstergebilimsel Serüven
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 6 3 18
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uygulama çalışması bilgilendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Ürün inceleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Ürün inceleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
5 Endüstriyel Tasarım ürünlerinin bildirişim açısından ele alınması
5 Endüstriyel Tasarım ürünlerinin bildirişim açısından ele alınması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
6 Kültürel öğelerin ürün tasarımlarına etkileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
6 Görsel bildirişimin işlevleri
8 Genel tekrar – ARA SINAV Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
9 Kimlik kavramı, kurumsal kimlik
6 Görsel bildirişimin işlevleri
6 Görsel bildirişimin işlevleri
1 Tasarımda algılama koşulları
1 Tasarımda algılama koşulları
14 Yapılan uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kavram kaynaklarını öğrenmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Kavram üreterek tasarım çalışmaları yapmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Ürünlerin iletişim arayüzlerini okuyabilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Ürünlerin iletişim arayüzlerini okuyabilmek
Tasarım modelleri ve sürecini kavramak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kavram kaynaklarını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - -
Kavram üreterek tasarım çalışmaları yapmak - - - - - - - - - - - - - -
Ürünlerin iletişim arayüzlerini okuyabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Ürünlerin iletişim arayüzlerini okuyabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım modelleri ve sürecini kavramak - - - - - - - - - - - - - -